خبرهای داغ:
خلبان کهنه کار ایرانی:

ایران جز برترین ها در عرصه بهداشت و درمان است/ وضعیت ایران از غربی ها بهتر است/ غربی ها مغلوب کرونا شده اند

کریمی گفت:ایران از دهه ۸۰ به بعد در زمینه پزشکی جهش خوبی داشته و از نظر علم پزشکی با پیشرفته ترین کشور ها برابری می کند، غرب در برخی از تجهیزات پزشکی از ما جلوتر است اما آن چیزی که حرف اول و آخر را می زند انسان خدا محور است.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۳۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

ایران جز برترین ها در عرصه بهداشت و درمان است/ وضعیت ایران از غربی ها بهتر است/ غربی ها مغلوب کرونا شده اندخبرگزاری بسیج قزوین: در هجده کشور زندگی کرده و به عنوان تکنسین و مهندس پرواز به فراگیری علوم هوایی پرداخته، همرزم شهید فکوری، یاسینی، ستاری، بابایی بوده و تخصص پروازی هواپیمای F4را دارد.

از زندگی در آمریکا، آلمان و سوییس تا دوران اپیدمی وبا در ایران، جنگ تحمیلی، جنگ خلیج فارس را به یاد دارد و در بدنه نیروی هوایی ارتش فعال بوده است، مصاحبه انجام شده با سرهنگ خلبان ابوالفضل کریمی به زبان انگلیسی بوده، که ترجمه  بخش اول  با خبرگزاری بسیج از نظر مخاطبان می گذرد.

 

شما در کشورهای مختلف بودید و از نزدیک واقعیت ها را لمس کردید وضعیت بهداشت و درمان ایران چگونه است؟

 

ایران از دهه ۸۰ به بعد در زمینه پزشکی جهش خوبی داشته و از نظر علم پزشکی با پیشرفته ترین کشور ها برابری می کند، غرب در برخی از تجهیزات پزشکی از ما جلوتر است اما آن چیزی که حرف اول و آخر را می زند انسان خدا محور است، علم بدون ایمان منشا تمام شقاوتهای بشری می باشد. ایران در زمینه مقابله با بیماری ها در تراز اول دنیا عمل کرده و قابل ستایش بوده که در اوج تحریم ها دچار فروپاشی نشده است.

 

آیا بیماری های همه گیر  مانند کرونا در ایران سابقه داشته است؟

 

در ایران قحطی، طاعون در اوایل ۱۲۹۹ وجود داشته، در سال ۱۳۳۳شمسی به یاد دارم که وبا همه گیر شده بود، مستشاران هندی، بنگلادشی، غربی بودند، انسانهای زیادی از بین رفتند، ایران بیشترین سرمایه گذاری را در بخش نظامی داشت، در برابر هر بیماری جامعه شکننده بود، کمبود پزشک و دارو بیداد میکرد، این حرف رو بنده به عنوان یک تحصیل کرده که این دوران را دیده ام می گویم.اینکه پیوند کلیه، کبد،اعضای بدن در ایران صورت بگیرد بیشتر شبیه یک توهم بود، 

 

وضعیت کنونی ایران نسبت به سایر کشورها چگونه است؟

 

بنده به کشورهای زیادی سفر کردم و اقامت داشتم به جرات می توانم بگویم که ایران یکی از پیشرفته ترین کشورهای عرصه پزشکی بوده که در بسیاری از موارد برتر از ابرقدرتها کار می کند،  امکانات کشور در کنار زندگی اسلامی بخش مهمی از سلامت جامعه است،  بهداشت ودرمان در ایران مزیتی دارد که در غرب مشاهده نمی شود یا به ندرت حادث می شود. نوع دوستی که در بین پزشکان ایرانی با نگاه تربیتی و دینی وجود دارد  در غرب وجود ندارد، پزشکان ایرانی متعهد و عملگرا هستند، ایرادی اگر هست در بخش بیمه هاست و آشفتگی مالی را در این بخش دامن می زند.

 

وضعیت مقابله با کرونا در ایران نسبت به سایر کشورهای غربی چگونه است ؟

 

ایران عبور از بحران ها را به خوبی آموخته است، تنها کشور ایستاده درتاریخ بوده که توانسته شگفتی رقم بزند، در ایران پزشکان و کادر درمان با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام دادند،  ماسک، مواد ضد عفونی کننده، لباس پزشکی گن، با کار جهادی مردم و علوم پزشکی تولید و بازار کنترل گردید، در اروپا  حمله به فروشگاه و غارت مشاهده شد، بیماران ایتالیایی در جلوی در بیمارستان رها شدند، رشد صعودی این بیماری تصاعدی بوده، تمام قدرتها در کنار انگلیس، ایتالیا بودند، آمریکا دچار بحران شده، این که گفته می شود همه جای دنیا گل و بلبل است فقط ایران بدبخت است حاکی از نگاه خود کم بینی بوده که رسانه های غربی ترویج می کنند. چرا هزاران حمله به فروشگاه ها و دارو خانه ها را شبکه های خارجی و فارسی زبان منتشر نمی کنند؟ در ایران هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد، در روز اول عده ای قصد بر هم زدن نیازهای مردم را داشتند که با واکنش به موقع دولت، سپاه، انتظامی و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی مواجهه شدند و توانستند ساماندهی کنند.

 

۸ سال جنگ را تجربه کردیم تیم پزشکان و پرستاران ما به اندازی قوی بودند که حتی یک بیماری همه گیر در جبهه و پشت جبهه مشاهده نشد. امروز هم ایران فوق العاده قوی تر و با امکات بیشتر و مردم با سوادتر هستند. پس جای نگرانی نیست بلکه پیشگیری، همکاری و رعایت توصیه های علوم پزشکی راهگشاست.

 

عملکرد استان قزوین در زمینه مقابله با کرونا چگونه ارزیابی می کنید؟

 

استان قزوین به تنهایی می تواند یک کشوراروپایی مانند را در زمینه مقابله با کرونا پوشش دهد، میزان زیر ساخت ها برای مقابله با بیماری فوق العاده است، نقاهتگاه و بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی آماده برای مراحل بحرانی ، آمادگی سپاه، ارتش، بسیج ، خیرین، نیروی انتظامی، برای تولید ماسک و ضدعفونی معابر، اماکن رضایت بخش بوده که نکته اصلی پیشگیری به رعایت مردم بر میگردد تا بتوانیم این بیماری را به سرعت پشت سر بگذاریم.

قزوین روش درمان و مقابله با بیماری را بهتر از  برخی پایتخت های اروپایی انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

در قسمت پایانی بخش اول گفتگو یادی از شهدای پرواز کنید!

 

شهید بابایی اسطوره ای که قزوین به خود تا کنون ندیده، عباس دوران تمام کننده اتاق فکر استکبار بود، برای شکستن تحریم ها نیاز به عباس دورانها در عرصه مدیریت داریم. شهید فکوری پرواز را نیمه تمام گذاشت تا سفر به ملکوت را تجربه کند. مگر می شود ایران سرزمین ابن سینا باشد اما پزشکانش درمانده شوند.

 

خبرگزاری بسیج معتقد است افرادی که اروپا و دنیا را دیده اند و بدون وابستگی به چپ و راست قضاوت می کنند نکات قابل تاملی دارند که بهتر است جهت تنویر افکار عمومی دانسته ها و دیده های آنان رسانه ای شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/گ۳۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها