مرکز نشر ارزش‌های ماندگار مدافعین سلامت خبر داد:

دستگاه ضدعفونی کننده خانگی پرتو فرابنفش در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و تولید شد

دانشجویان و محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای مقابله با کرونا در تولید دانش بنیان موفق به طراحی و تولید دستگاه ضدعفونی کننده خانگی پرتو فرابنفش شدند.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۶۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان دستگاه ضدعفونی کننده خانگی را با بهره‌گیری از پرتو فرابنفش طراحی و تولید کردند.
 
دستگاه ضدعفونی کننده خانگی پرتو فرابنفش در دانشگاه اصفهان طراحی و تولید شد

همچنین دانشجویان دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه بصورت داوطلبانه و خودجوش روزانه بیش از ۱۰۰ گان بیمارستانی تولید و به مراکز درمانی ارائه می کنند. دانشجویان این دانشگاه با گروههای جهادی هم همکاریهای خوبی دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تولیدات دانش بنیان پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تلاش‌ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس، دستگاه های گندزدایی و ضدعفونی کردن اشیاء مختلفرا طراحی و به تولید انبوه رسانده اند.

وی اضافه کرد: دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با بهره‌گیری از پرتو فرابنفش و نیز دستگاه فرابنفش پرتابل با استفاده از فناوری های نوین، دو محصول ارزشمندی است که به طور مجزا و توسط محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به تلاش‌های دانشجویان در انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه به منظور تولید گان‌های استریل جهت ارائه به کادر درمانی کشور هم اشاره کرد و افزود: به همّت این دسته از دانشجویان و با همکاری خودجوش تعدادی از دانشجویان داوطلب، روزانه بیش از ۱۰۰ عدد لباس استریل بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: این محصولات نیز که با تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تولید می شود، از ابتدای سال جاری و با همکاری بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان، در یکی از کارگاه‌های دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تولید است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، تولید بیش از هزار بسته محلول ضدعفونی کننده توسط گروه های دانشجویی در حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه، توزیع ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده در تعدادی از مناطق محروم استان و همیاری با گروه های جهادی فعال در حوزه سلامت در اصفهان را نیز از جمله اقدامات دانشجویی در حوزه مسئولیت های اجتماعی دانشگاهیان در این بحران بیان کرد.

وی افزود: دیگر محققان و دانشگاهیان این دانشگاه درحال انجام فعالیت هایی به منظور کمک به پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از شیوع بیماری کرونا هستند که دستاوردهای آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات