خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز فرهنگیان بسیجی جهادگر در خط مقدم حفظ سلامت جامعه هستند، گفت: فرهنگیان جهادگر بسیجی در قالب ۱۳ گروه جهادی بکارگیری و سازماندهی شده‌اند تا در مواقع بحرانی توان و نیروی آنها مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۳۰۰۱۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

امروز فرهنگیان بسیجی جهادگر در خط مقدم حفظ سلامت جامعه هستندمحمد ملایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان پرداخت و اظهار داشت: اهم برنامه‌های اجرا شده در بخش‌های مختلف برای مقابله، پیشگیری و آموزش توسط فرهنگیان بسیجی و معلمان جهادگر به صورت خودجوش با همکاری مدیران کانون‌ها و در قالب گروه‌های جهادی در همکاری با دیگر ارگان‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگیان بسیجی جهادگر در خط مقدم حفظ سلامت جامعه هستند، افزود: در جریان سازماندهی آن فرهنگیان جهادگر بسیجی در قالب ۱۳ گروه جهادی خواهر و برادر بکارگیری و سازماندهی شده‌اند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی چهره به چهره موفق به آموزش ۲۵۰ نفر از فرهنگیان شدند تا در مواقع بحرانی توان و نیروی آنها مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن پرتردد شهر را از دیگر ضروریات اوضاع فعلی دانست و افزود: ضدعفونی کردن حدود ۲هزار مدرسه در سطح استان با همکاری آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، شهرداری و اداره بهداشت و درمان توسط گروه‌های جهادی در تمامی شهرستان‌ها و ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی، دستگاه‌های عابر بانک و ۵۰۰ نقطه از اماکن پرتردد سطح شهر توسط فرهنگیان جهادگر که به صورت مداوم اجرا می‌شود از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی به ضرورت آگاه‌سازی و آموزش‌دهی افراد اشاره کرد و گفت: فرهنگیان جهادگر بسیجی در زمینه آموزش با تهیه و توزیع ۶۰۰ بروشور آموزشی بهداشتی در فضای حقیقی جامعه و تغذیه محتوایی مدیران در ۳۰ کانال در پیام‌رسان‌های داخلی بسیار خوش درخشیدند.

ملایی ابراز داشت: تهیه ۳۰ گزارش تصویری و کلیپ از اقدامات فرهنگیان جهادگر، انتشار پیام‌های بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، انتشار احادیث و جملات ناب از معصومین(ع) و شخصیت‌های مهم با هدف آرام‌سازی فضای متشنج به وجود آمده انجام می گیرد و نیز اعلام زمان پخش دروس پایه‌های مختلف در کانال‌های کانون‌های بسیج فرهنگیان برای اطلاع‌رسانی به معلمان، دانش‌آموزان و تدریس معلمان جهادگر و ارتباط گیری با دانش‌آموزان نیز از دیگر اقدامات تاثیرگذار است که بازخوردهای مثبتی دارد.

وی در رأس همه این اقدامات در فضای مجازی لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و پیوستن به پویش خوانش همگانی دعای هفتم صحیفه سجادیه دانست و گفت: در امور فرهنگی هم شرکت در پویش «#در _خانه _ بمانیم» و برگزاری مسابقات «عیدانه با شهدا» کتابخوانی، معرفی کتاب، تولید محتوا، تولید انیمیشن با هدف پرکردن اوقات فراغت فرهنگیان با همکاری فضای مجازی سازمان بسیج فرهنگیان و کانون‌های تحت پوشش را باید مورد تقدیر قرار داد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به تشکیل ستاد خواهران فرهنگی جهادگر بیان کرد: این ستاد برای سازماندهی، بسته‌بندی اقلام بهداشتی و غربالگری در استان همدان توسط یکی از فرهنگیان بسیجی صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بهترین اقدامات انجام شده در کانون‌های تحت پوشش همدان، تویسرکان و لالجین راه‌اندازی و همکاری در فعال‌سازی سه کارگاه تولید ماسک است که فرهنگیان جهادگر بسیجی روزانه یک هزار  تا ۵ هزار  ماسک تولید می‌کنند.

ملایی ابراز داشت: گروهی دیگر از فرهنگیان جهادگر بسیجی ۴ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر و ۳ هزار ماسک و دستکش در حاشیه شهر و مناطق محروم به دست نیازمندان رساندند و این توزیع همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در شهرستان تویسرکان نیز کمک معلم خیر به نیابت از برادر شهیدش به مبلغ یک میلیون تومان و راه‌اندازی یک کارگاه تولید البسه محافظ مخصوص کادر درمان با ظرفیت ۱۰ دست لباس توسط یکی دیگر از معلمان جهادگر صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان همراهی فرهنگیان جهادگر بسیجی را با کادر درمان رضایتمند ارزیابی کرد و گفت: این فرهنگیان جهادگر بسیجی در کنار مدافعان سلامت با همکاری اداره آموزش و پرورش به غربالگری خانواده‌های فرهنگیان کمک‌رسانی کردند و نیز از فضای مدارس و هنرستان‌ها برای برگزاری کارگاه های آموزشی بهره بردند.

وی تصریح کرد: فرهنگیان جهادگر بسیجی به صورت شبانه‌روزی به کادر درمانی درمانگاه‌ها کمک‌رسانی می‌کنند و با برپایی ایستگاه‌های ایست و بازرسی در ورودی‌های شهرستان‌ها با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر در کنار مدیران کانون‌های تحت پوشش شهرستان‌ها به توزیع اقلام بهداشتی، غربالگری، تب سنجی، توزیع بروشورهای آموزشی و ... به کنترل اوضاع کمک می‌کنند.

ملایی ضمن تقدیر از زحمات بی دریغ تمامی فرهنگیان بسیجی، انقلابی و جهادی که مثل سربازانی در خطوط جبهه این میدان مخلصانه حضور پرشور داشتند از تمامی مدیران کانون‌ها و مسئولین آموزش و پرورش و معلمان در سازماندهی برنامه‌های آموزشی قشر دانش‌آموز و کادر درمانی و مدافعان سلامت که با تلاش شبانه روزی پاسداران سلامت این روزهای کشور ایران هستند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات