خبرهای داغ:
دکتر مینو اصلانی در گفتگو با بسیج تشریح کرد

آغاز برنامه جهادی اهدای خون به همت بسیج جامعه زنان/ اهدای خون بسیجیان در 400 شهر کشور رونق می گیرد

رئیس بسیج جامعه زنان در مراسم اهدای خون به بیماران نیازمند ، از آغاز برنامه اهدای خون در 400 شهر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۳۶۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

دکتر مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: امروز همزمان در تمام مراکز استانها و بیش از ۴۰۰ شهرستان اهدای خون توسط بسیجیان شروع شده است.

اصلانی با بیان اینکه با هماهنگی که با سازمان انتقال خون کشور صورت گرفته انشالله از امروز کلیه ظرفیت ها به خدمت گرفته شده است افزود:  البته امروز آغاز اهدا خون توسط خانم‌ها هست ولی این برنامه تا یک هفته ادامه دارد. الحمدالله استقبال بسیار خوبی توسط  خانم ها صورت گرفته و امیدواریم این اهدا همچنان ادامه داشته باشد. 

رئیس بسیج جامعه زنانخاطر نشان کرد:  برنامه ما این است که با همکاری و هماهنگی سازمان انتقال خون این برنامه را تا آخر سال ادامه بدهیم و انشالله خانم های ما در این امر بسیار مهم و حیاتی مشارکت بیشتری داشته باشند .

وی تاکید کرد: ما توصیه کردیم  که عزیزانی که بهبود پیدا می‌کنند برای اهدای پلاسمای خود به سایر بیماران کرونایی کمک کنند که از این طرح اهدای پلاسما نیز استقبال خوبی شده است.

اصلانی در بیان سایر فعالیت های بسیج جامعه زنان در طول مدت بیماری کرونا ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری گروه های جهادی را فعال کرده که در بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت در تولید ماسک، گان ومواد ضد عفونی کننده  فعالیت می کنند. همچنین کارگاههای تولید خانگی شکل گرفته و مورد استقبال خانم ها نیز قرار گرفته است. در حال حاضر نحوه فعالیت عزیزان در این مدل همچون ستادهای پشتیبانی زمان دفاع مقدس است که هر خانه یک کارگاه تولیدی شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه خاطر نشان کرد: ما شبکه مشاوران را راه‌اندازی کردیم که به صورت شبانه روزی از طریق سامانه، مشاوره های لازم را برای ایجاد آرامش ، دوری از استرس و بحث وسواس و آرامش خانواده و کودکان سامانه ای را راه اندازی کردیم. در این برنامه مردم می توانند در هر استان با بیش از 1000 مشاور که در این طرح همکاری می کنند تماس حاصل کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه تاکید کرد: همچنین  از  خانم های بسیج طلاب برای کمک به آرامش روانی در نقاهت گاهها بیمارستان استفاده می کنیم .همچنین برای تطهیر و تدفین اموات از وجود آنها بهره می بریم.

اصلانی افزود: در ادامه برنامه مبارزه با کرونا خانم های دانشجوی بسیجی برای تولید ماسک در اقصی نقاط کشور فعال هستند. البته تعداد این کارگاه های تولیدی روز به روز زیاد می شود . چنانچه دو وعده غذای گرم توسط خانم های بسیجی برای خانواده هایی که درگیر کرونا هستند طبخ می شود. همچننی بیش از 100 هزار بسته معیشتی برای خانوارهای کم بضاعت  انجام پذیرفته است. ضمن آنکه در تلاشیم که در ملاقات با برخی از کادر درمان و اهدای گل به آنان، از خدمات آنان تقدیر به عمل آوریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها