خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه کمبود ماسک را یک چالش جهانی دانست وگفت : ظرفیت تولید ماسک استان همچنان در حال افزایش است .
کد خبر: ۹۲۳۰۴۳۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست ستاد کرونا استان، اظهار داشت: ویروس کرونا به شکل گسترده در دنیا شیوع پیدا کرده و در این میان کمبود ماسک تبدیل به یک چالش جهانی شده است و کشورهای توسعه یافته دنیا هم با این چالش روبرو هستند.

وی مشکل کمبود ماسک در این شرایط  را در کشور و استان کرمانشاه طبیعی دانست و گفت: معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تمام توان خود را برای افزایش تولید ماسک سه لایه بهداشتی به کار گرفته‌اند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: طبق گزارش سازمان صمت استان تاکنون 600 هزار ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه‌های پزشکی و بهداشتی، واحدهای تولیدی و صنعتی و داروخانه‌ها گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: براساس گزارش سازمان صمت، اکنون روزانه حدود 50 هزار ماسک در استان تولید می‌شود. با تلاش‌های صورت گرفته واحدهای جدید دیگری نیز در دست راه‌اندازی است و تلاش می کنیم تا 30‌ فروردین‌ماه این تولید را به 90 هزار تا برسانیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اظهار داشت: خطر ابتلا به کرونا همچنان بسیار جدی است و مردم از بیرون آمدن از منازل امن خویش اجتناب کنند.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از روز 23 فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را تحت نظارت علوم پزشکی شروع می‌کنند.

 بازوند تصریح کرد: ادارات نیز از هفت صبح تا 14 ظهر با دو‌سوم پرسنل دایر خواهند بود و به مردم ارائه خدمات خواهند کرد. مدارس نیز تا 31 فروردین‌ماه تعطیل هستند.‌
 
رئیس ستاد کرونا استان کرمانشاه ادامه داد: فصل کشاورزی آغاز شده است و مجموعه جهاد کشاورزی باید از طریق رسانه‌ها مفاد پروتکل‌های بهداشتی را به این عزیزان آموزش دهد.

ارسال نظرات