خبرهای داغ:
مسئول بیمارستان سپاه قم:

بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) یار با وفای دانشگاه علوم پزشکی قم

دکتر رضایی گفت:به دنبال بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان قم از یکم اسفند بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) با تخلیه یک بخش و بستری بیماران در آن بخش اقدام به پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی قم نمود.
کد خبر: ۹۲۳۰۵۵۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دکتر رضایی مسئول بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) قم گفت:به دنبال بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان قم و در پی مأموریت بیمارستان بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، سپاه برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا از تاریخ ۱ اسفند ۹۸ با تخلیه یک بخش و بستری بیماران در آن بخش اقدام به پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی قم نمود.

وی ادامه داد: پس از تکمیل ظرفیت مراکز دولتی دانشگاهی که برای پذیرش مبتلایان اختصاص داده شده بود در تاریخ ۸ اسفند ۹۸، تمام بخش‌های بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام که به حالت آماده‌باش درآمده بودند را به پذیرش و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص دادیم و در همان روز تمام تخت‌های بیمارستان تکمیل شد.

رضایی باتوجه به افزایش حجم مراجعین و نیاز بیمارستان به تخت بستری گفت: در این راستا ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان را با تغییر کاربری برخی از بخش‌ها تا دو برابر افزایش دادیم، به گونه‌ای که با تغییر کاربری بخش اطفال و همچنین بلوک زایمان توانستیم پذیرای تعداد بیشتری از بیماران باشیم.

وی همچنین افزود: با توجه به نیاز شدید و ضروری به تخت‌های آی سیو و مراقبت‌های ویژه و تکمیل ظرفیت این بخش، بخش سی‌سی‌یو را با تغییر کاربری به‌ای سیو تبدیل کرده و ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه استان را هم افزایش دادیم.

رئیس بیمارستان در ادامه گفت: در نخستین روز‌های مأموریت با توجه به کمبود وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش، لباس گان و دیگر وسایل حفاظت فردی، توانستیم با راه اندازی یک کارگاه داخلی در داخل بیمارستان نیاز روزانه کارکنان بیمارستان به وسایل حفاظت فردی را با تولیدات داخلی برطرف کنیم و به گونه‌ای که به خودکفایی این بیمارستان با تکیه بر توان داخلی رسیده و به کاهش هزینه‌های وسایل مصرفی حفاظت فردی نقش به سزایی داشت.

وی همچنین با توجه به افزایش نیاز بیمارستان به اکسیژن و عدم کفایت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان گفت: با به کار گیری پالت‌های اکسیژن و کپسول‌های بزرگ، وضعیت مدیریت و به این نیاز به پاسخ داده شد و بلافاصله با تأمین اعتبار از طرف فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت بالا خریداری و در مدار قرار داده شد و مشکل کمبود اکسیژن به کلی برطرف گردید.

رضایی خاطرنشان کرد: حضور نیرو‌های جهادی و طلبه و بسیجی در آن روز‌های حساس بسیار تعیین کننده و کمک کننده ویاد آور رشادت‌های دفاع مقدس بود و این عزیزان با روحیه عالی و اخلاص کامل در خدمت بیماران بودند که از زحمات خالصانه، متواضعانه و با تمام وجودشان، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با توجه به نیاز بیمارستان برای تشخیص سریع بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت:نیاز بود آزمایشگاهی در این زمینه در بیمارستان احداث شود که با مساعدت فرمانده محترم سپاه قم، دستگاه تشخیص سلولی مولکولی با نام پی سی آر خریداری شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آزمایشگاه تشخیص سلولی مولکولی بیمارستان برای انجام تست کرونا راه اندازی شد و پس از اخذ مجوز فعالیت از وزارت بهداشت فعال شد و در حال حاضر هم این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاهی معتبر در داخل بیمارستان آمادگی پشتیبانی از موارد ارجاعی از طرف دانشگاه علوم پزشکی قم را دارد و به عنوان اولین بیمارستان در استان هستیم که این آزمایشگاه را راه اندازی کردیم.

رضایی در ادامه باتوجه به این که بیمارستان یک ساختار و سازمان پیچیده دارد و نیازمند پشتیبانی وسیع برای خدمت‌رسانی است گفت: حضور و حمایت خیرین نیکوکار و مردم شریف و ولایی استان و خارج از استان قم در روز‌های حساس مقابله با ویروس کرونا بسیار با ارزش و تعیین کننده بود و کسانی که با حضور خود و یا تهیه آب میوه، دمنوش، مواد غذایی مقوی و آنچه که در توانشان بود، برای تجلیل از زحمات کارکنان بیمارستان نقش بسزایی را در روحیه بخشی و اثربخشی درمان ایفا کردند و از همه نیکوکاران، خیراندیشان، خیرین سلامت، دفاتر مراجع معظم تقلید و امام جمعه و همه عزیزانی که زحمت کشیدند بی نهایت قدردانی میکنم.


وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت بیمارستان افزود: از ابتدای ماموریت خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۱۴ هزار و ۱۹۱ نفر به بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) مراجعه کردند که از این تعداد ۶۸۶ نفر در بخش‌ها بستری و مابقی افراد در اورژانس به صورت سرپایی با نسخه دارویی و توصیه ایزوله خانگی مرخص شدند که این سند ماندگاری از خدمت مدافعین در بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام قم بود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار