خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همه مردم باید برای مقابله با ویروس کرونا متحد و جهادگرانه وارد عرصه شوند.
کد خبر: ۹۲۳۰۷۵۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

مردم برای مقابله با کرونا متحد و جهادگرانه وارد عرصه شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در دیدار با مسوولان کمیته‌های ستاد مردمی مبارزه با کرونا با بیان اینکه همه مردم باید برای مقابله با ویروس کرونا متحد و جهادگرانه وارد عرصه شوند، اظهار داشت: این ستاد اولین تجربه‌ای است که با استفاده از آن با یک چالش سر و کار داریم و به طور قطع، با نواقصی همراه است.

وی با اشاره به اینکه تا به حال ستاد مردمی به این شکل برای مبارزه با یک ویروس تشکیل نشده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که نقص و کمبود وجود دارد، کار جهادی نمود بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند خودش را نشان دهد؛ به بیان دیگر این توانایی مدیریت جهادی است که در کمبودها در میدان به کار می‌آید.

امام جمعه همدان عنوان کرد: نزدیک به یک ماه از حضور نیروهای مردمی در مقابله با کرونا می‌گذرد و ستاد مردمی باید در جذب نیروهای جدید و تازه نفس نیز ورود کند.

وی ادامه داد: ستاد مردمی باید از خود مردم برای برخی از اقدامات استفاده کند و به طور مثال با استفاده از بعضی از اقشار و یا افراد در محله‌ها و مسجدهای مختلف، اقدام به ضد عفونی مناطق کنند.

شعبانی موثقی افزود: با آسیب شناسی و نقد کار خود می‌توان ستاد را تقویت و از آن در آینده پس از پایان کرونا، برای چالش‌های بعدی به عنوان یک کمیته استفاده کرد.

وی اضافه کرد: این ستاد می‌تواند در آینده برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: خیلی از این موارد می‌تواند تبدیل به یک تجربه تاریخی شود و  با استفاده از ظرفیت مستندسازی و صدا و سیما می‌توان این فعالیت‌ها را حفظ کرد و برای اطلاع آیندگان آن را نشر داد.

وی بیان کرد: حفظ مردمی بودن ستاد باید مورد توجه باشد و نباید این ستاد به نهادی وابسته تبدیل شود؛ چرا که با وجود گرفتاری‌های موجود باید تلاش کنیم این ستاد کمک حال مسوولان باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات