ابتکار دانش‌آموزان بسیجی رفسنجان برای تولید دستکش/ از کار با هویه تا ساخت دستگاه تولید دستکش
کد خبر: ۹۲۳۰۸۲۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
به گزارش خبر گزاری بسیج از کرمان؛ دانش‌آموزان بسیجی رفسنجان با ساخت دستگاه تولید دستکش از کیسه‌های فریزری، روزانه ۶ هزار جفت دستکش تولید می‌کنند. این روز‌ها جهادگران عرصه سلامت در اقداماتی که برای بهداشت و سلامت در این وضعیت شیوع کرونا انجام می‌دهند، گوی سبقت را از یکدیگر گرفته و هر روز بر رونق این فعالیت‌ها افزوده می‌شود و روزنه امید دیگری در جامعه ایجاد می‌شود که هستند افرادی که جهادگونه در عرصه، حضور دارند و در هر زمینه‌ای تلاش می‌کنند تا کمبودی نداشته باشیم.
این‌بار دانش‌آموزان بسیجی اقدام به تولید دستکش با ابتکاری جدید، کردند تا بتوانند سهمی در جبهه سلامت داشته باشند، دانش‌آموزانی که از همان اوایل شروع کرونا در کشورمان جهادگونه در میدان پا گذاشتند و بدون هیچ چشمداشتی نقش‌آفرینی کردند تا باری از دوش جامعه بردارند.
شجاع‌الدینی مسئول روابط‌عمومی سپاه ناحیه رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج نیوز در رفسنجان اظهار داشت: این روش تولید دستکش ابتکار دانش‌آموزان بسیجی حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده رفسنجان است وی تصریح کرد: پیگیری‌های حسینی فرمانده حوزه دانش‌آموزی و حمایت‌های مادی ومعنوی فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان رفسنجان سرهنگ شاهرخی و رئیس آموزش و پروش دکتر حسین تقوی که خود از بسیجیان شهرستان است در راه‌اندازی این کارگاه نقش مهمی داشته است و پیشنهاد راه‌اندازی کارگاه توسط محمد ترقی‌خواه از بسیجیان حوزه شهید فهمیده صورت گرفته است.
شجاع‌الدینی عنوان داشت: روزانه به‌طور متوسط ۱۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی حوزه شهید فهمیده رفسنجان درگیر این کار هستند.
امیرحسین لطفعلی‌نژاد دانش‌آموز پایه یازدهم از مدرسه نمونه علی‌بن ابیطالب (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج نیوز در رفسنجان اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه کار تولید دستکش را با هویه شروع کردیم و از ۹ صبح تا ۹ شب کار می‌کردیم و روزانه ۵۰۰ جفت دستکش تولید می‌کردیم.
این مبدع دستگاه تولید دستکش ادامه داد: از دو هفته قبل با پیش زمینه‌ای که از قبل در فکر داشتم به این نتیجه رسیدم که دستگاهی بسازم که بتواند کارمان را راحت کند بنابراین دستگاه را ساختم و هزینه‌ای که برای آن استفاده شد ۲۰۰ هزار تومان است و در حال حاضر سه دستگاه تولید کردیم که روزانه هر کدام دو هزار جفت دستکش تولید می‌کنند.
وی ابراز داشت: این دستگاه یک المنت مخصوص، چسب مخصوص و چوب ام دی اف نیاز دارد که لولا شده و به راحتی می‌توان با آن کار کرد.
این دانش‌آموز نمونه بسیجی بیان داشت: این ظرفیت را داریم که تعداد دستگاه را به ۱۰ تا برسانیم که در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان هستیم، بچه‌ها اینجا به‌صورت جهادی کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دستکش‌های تولیدی مقاومت بسیار خوبی دارند، افزود: در هر شیفت ۶ تا ۱۰ نفر از بچه‌ها که از بسیجیان مدارس مختلف اعم از صدرا، شاهد، نمونه و... هستند، پای دستگاه‌ها کار می‌کنند.
لطفعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: دستکش‌های تولیدی به‌صورت رایگان بین مردم در روستا‌ها و مناطق محروم توزیع می‌شود و در صورتی که ارگانی نیاز داشته باشد برای تأمین هزینه‌های تولیدمان، هزینه دریافت می‌کنیم.
وی از درخواست از مناطق مختلف ایران برای آموزش و این روش تولید دستکش یاد کرد.
حمایت امام جمعه و فرماندار برای تأمین هزینه ساخت ۳ دستگاه.
اما در بازدیدی که امروز امام جمعه، فرمانده ناحیه، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و فرماندار و دیگر مسئولان از این کارگاه داشتند و صحبت‌های این دانش‌آموزان بسیجی را شنیدند، حرف از حمایت مسئولان هم پیش آمد.
مجید فصیحی‌هرندی فرماندار شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج نیوز از کمک فرمانداری برای ساخت یک دستگاه دیگر خبر داد.
حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نیز قول مساعد برای تأمین هزینه دو دستگاه تولید دستکش را به این دانش‌آموزان داد.
امیدواریم حمایت مسئولان از این دانش‌آموزان بسیجی تداوم داشته باشد تا انگیزه‌ای برای انجام کار‌های بزرگتر در آن‌ها ایجاد شود چراکه خلاقیت و ابتکار در وجود این دانش‌آموزان موج می‌زند.
ارسال نظرات