فعالیت خستگی ناپذیر اعضای قرارگاه زینبیون طلاب خواهر زنجانی در مقابله با ویروس کرونا

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان از فعالیت جهادی طلاب خواهر زنجانی در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۱۰۰۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
اسکندری در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: قرارگاه جهادی زینبیون طلاب در راستای مقابله با ویروس کرونا تشکیل و در ۶ کمیته تغسیل و تکفین، صدای سلامت، پشتیبانی، دوخت ماسک، همیاران پرستار، فضای مجازی و رسانه فعالیت می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد:کلیه کمیته‌ها از طریق راه اندازی کانال ویژه قرارگاه توسط کمیته فضای مجازی و رسانه در پیام رسان ایتا و شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت مجازی عضو گیری و افراد را در زمینه‌هایی که اعلام آمادگی کرده اند بکارگیری می‌کنند.
معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان تصریح کرد: کمیته تغسیل از آخرین روز‌های اسفند ماه اقدامات تغسیل و تکفین اموات کرونایی را به عهده دارد و طلاب در گروه‌های ۴ الی ۶ نفره اعزام می‌شوند.

وی همچنین به فعالیت طلاب خواهر در کمیته صدای سلامت استان اشاره و بیان داشت:کمیته صدای سلامت با اعلام شماره تماس مشاوران زمینه پاسخگویی به سوالات خانواده‌ها و سوالات شرعی را فراهم کرده تا آرامش روحی و روانی را به خانواده‌ها هدیه کنند.

اسکندری با بیان اینکه کمیته همیاران پرستار در نظر دارد در صورت اعلام نیاز مراکز درمانی طلاب جهت انجام امور فرهنگی در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها حضور یابند، ادامه داد:کمیته پشتیبانی نیز با جمع آوری کمک‌های مردمی بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کند.

وی به حرکت خودجوش طلاب خواهر در راستای تهیه و توزیع ماسک در استان اشاره و اظهار داشت:جهادگران بسیجی تاکنون توانسته اند تحت نظارت سازمان علوم پزشکی استان ۲۴ هزار ماسک تولید و در اختیار بیمارستان ها، داروخانه‌ها و مردم قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف دیگر نیز این حرکت‌های خودجوش و جهادی دیده می‌شود و در احسان‌ها نیز اقلام بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند تهیه می‎شود، گفت: این‌ها نمونه‌هایی از شاخص‌های حرکت‌های جهادی است که صورت گرفته است.
 
گفتنی است در حال حاضر تعداد زیادی از طلاب خواهر جهادی و سایر خواهران استان زنجان بصورت داوطلبانه در این کمیته‌ها فعالیت دارند و تا پایان شکست کرونا این کمیته‌ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
ارسال نظرات