مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از اجرای طرح فرهنگی خانههای نور در ایام ویروس کرونا خبر داد.
محمد ابراهیمی در گفتگو خبرگزاری بسیج در شاهرود، از اجرای طرح فرهنگی خانههای نور در ایام ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: تقویت انس آحاد جامعه با آموزههای قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ﻏﻨﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﻣﻌﻨﻮﯼِ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﻓﺮﺍﻏﺖ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭﯾﺖ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺆﺛﺮ ﻓﻌﺎﻻﻥ ﺣﻮﺯه ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ، ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺷﺒﻬﺎﺕ ﺭﻭﺯﺁﻣﺪ ﻭ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺣﻮﺯه ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺩﯾﻨﯽ، ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ، ﺗﻮﻟﯿﺪﺍﺕ ﻭ. ﺁﺛﺎﺭ ﻣﻤﺘﺎﺯموسسه و خدمات موسسه ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺟﻬﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﻬﯿﻨﻪ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ، ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻣﺴﺎﯾﻞ ﻭ. ﺭﻭﯾﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﺣﻮﺯﻩ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﮐﻨﻮﻧﯽ؛ بخشی از اهداف این طرح میباشد.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین افزود: باید ﺗﻮﻟﯿﺪﺍﺕ ﻧﺸﺎﻁ ﺁﻓﺮﯾﻦ، ﺍﻣﯿﺪ ﺑﺨﺶ ﻭ ﺗﺒﺸﯿﺮﯼ باشد، ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﯾﺎﺕ ﻭ. ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺍﺯ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﻣﺘﻮﻥ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻓﺎﺭﺳﯽ استفاده شود، ﻣﺤﺘﻮﺍﻫﺎ، ﺗﺮﺟﯿﺤﺎً ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺷﻌﺎﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﻧﺸﺮ ﻫﺮ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻟﻘﺎﺀ ﺩﻭﻗﻄﺒﯽ ﺷﺪﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﻨﻤﺎﯾﻨﺪ، ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺪﯼ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺩﻫﺎ و ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﺒﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ، ﻧﻮﺁﻭﺭﯼ ﻭ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﺩﺭ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﻣﻀﺎﻣﯿﻦ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﻪ، ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﺗﺎﺑﻠﻮ، ﻧﺸﺎﻧﻪ، ﺍﻟﻘﺎﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﺴﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻭﯾﮋﻩ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩه ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺮﺁﻧﯽ، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ؛ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ، ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ، ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ، ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ، ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻭ… ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺁﻣﻮﺯه ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﻗﺮﺁﻧﯽ، ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﺒﻬﺎﺕ ﺟﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﯼ و ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺪﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﻭ ﻣﻌﺘﺒﺮ است.
وی ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩ: این موسسه فرهنگی با اقدام و راه اندازی کمپین اجتماعی «ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﯿﻢ» به صورت فردی و خانوادگی ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺷﻌﺎﺭ «ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﻢ» ﺭﺍ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ نموده است و اکنون تا حدودی نتیجه بخش بوده است.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین افزود: باید ﺗﻮﻟﯿﺪﺍﺕ ﻧﺸﺎﻁ ﺁﻓﺮﯾﻦ، ﺍﻣﯿﺪ ﺑﺨﺶ ﻭ ﺗﺒﺸﯿﺮﯼ باشد، ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﯾﺎﺕ ﻭ. ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺍﺯ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻠﻔﯿﻖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﻣﺘﻮﻥ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻓﺎﺭﺳﯽ استفاده شود، ﻣﺤﺘﻮﺍﻫﺎ، ﺗﺮﺟﯿﺤﺎً ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺷﻌﺎﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﻧﺸﺮ ﻫﺮ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻟﻘﺎﺀ ﺩﻭﻗﻄﺒﯽ ﺷﺪﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﻨﻤﺎﯾﻨﺪ، ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺪﯼ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺩﻫﺎ و ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻭ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﺒﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ، ﻧﻮﺁﻭﺭﯼ ﻭ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﺩﺭ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﻣﻀﺎﻣﯿﻦ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﻪ، ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﺗﺎﺑﻠﻮ، ﻧﺸﺎﻧﻪ، ﺍﻟﻘﺎﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﺴﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻭﯾﮋﻩ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩه ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺮﺁﻧﯽ، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ؛ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ، ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ، ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ، ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ، ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻭ… ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺁﻣﻮﺯه ﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﻗﺮﺁﻧﯽ، ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﺒﻬﺎﺕ ﺟﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﯼ و ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺪﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﻭ ﻣﻌﺘﺒﺮ است.
وی ﺧﺎﻃﺮﻧﺸﺎﻥ ﮐﺮﺩ: این موسسه فرهنگی با اقدام و راه اندازی کمپین اجتماعی «ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﯿﻢ» به صورت فردی و خانوادگی ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺷﻌﺎﺭ «ﮐﺮﻭﻧﺎ ﺭﺍ ﺷﮑﺴﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﻢ» ﺭﺍ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ نموده است و اکنون تا حدودی نتیجه بخش بوده است.
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار