حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر:

هنر ارزشی وهنرمند واقعی زمینه ساز ظهور است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) گفت: هنر ارزشی وهنرمند واقعی باید درخدمت زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت باشد.
کد خبر: ۹۲۳۲۶۵۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام و المسلمین سیدامان الله حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون اهمیت هنرارزشی و هنرمند متعهد به مناسبت هفته هنرانقلاب اسلامی، روز بسیج هنرمندان وسالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی گفت: اسلام با معجزه هنری به نام قرآن ظهور یافته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: یکی از ابعاد معجزه گون قرآن کریم قالب هنری آن است که ماندگاری این کتاب آسمانی را در پی داشته است.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره هنر وهنرمند متعهد نیزاشاره کرد و ادامه داد: از منظر رهبر فرزانه انقلاب، ماندگاری هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدنی و هر فرهنگی به واسطه قرار گرفتن آن در قالب هنری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با گرامیداشت یاد وخاطره سید شهیدان اهل قلم، گفت: ماندگاری و جاودانه شدن نام و یاد شهید سید مرتضی آوینی نیز به خاطر فعالیت های هنری متعهدانه و مخلصانه ایشان است.

 وی نامگذاری سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی به عنوان روز بسیج هنرمندان را عامل سنگین تر شدن رسالت هنرمندان دانست و افزود: از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متعهد دوشادوش آحاد ملت به صحنه آمدند و در هشت سال دفاع مقدس و 41سال از عمر بابرکت انقلاب همواره منشأ رویش های بزرگی در جامعه بوده اند.

این مقام مسئول، گفت: امروز نیز شاهد اثرگذاری هنر و هنرمندان در بیداری ملت های مسلمان و روشنگری پیرامون موضوعات مختلف و افشای چهره دشمنان قسم خورده انقلاب هستیم و باید همه هنرمندان ما انگیزه های الهی و معنوی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی، با اشاره به اهمیت گام دوم انقلاب، نقش هنرمندان در تحقق اهداف این مرحله خطیر را مورد توجه قرار دارد و افزود: ترویج وتقویت روحیه و تفکر انقلابی و جهادی وایثار و فداکاری در سطح جامعه در گرو ایفای نقش مطلوب از سوی جامعه هنرمندان، اصحاب رسانه و صاحبان قلم واندیشه و آگاهی است.

 وی، هنر ارزشی وهنرمند واقعی را آن دانست که در خدمت آرمان های والای انسانی واسلامی وتوسعه و پیشرفت وآبادانی کشور و تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین جهانی بر پایه عدالت و زمینه سازی برای ظهور منجی و موعود عالم بشریت باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار