فیلم/ سامانه بومی هوشمند «مستعان» توسط نخبگان بسیجی اختراع شد؛

رونمایی از دستاورد جدید تشخیصی کرونا برای نخستین بار در جهان توسط فرمانده سپاه/ رصد شعاع صد متری آلوده به ویروس تنها در مدت پنج ثانیه

دستگاه تشخیصی کرونا با نام اختصاری CDP ۱۹ صبح امروز در حضور فرمانده کل سپاه رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۳۲۸۱۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج  سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی در آئین رو نمایی از دستگاه تشخیصی کرونا که به همت نخبگان بسیجی در کشور طراحی و ساخته شده است گفت: این دستگاه جزو پدیده های علمی و نوظهور و منحصر به فردی است که پس از شیوع ویروس کرونا به دست بسیجیان توانمند کشور طراحی و ساخته شده است .

وی با تشریح عملکرد این دستگاه افزود: به کمک این دستگاه می توان  محیط هایی به شعاع صد متر را  در عرض پنج ثانیه مورد رصد و پایش قرار داد و نقاط آلوده به ویروس کرونا را کشف کرد .

گفتنی است با بهره گیری از این تکنولوژی نیازی به خون گیری از افراد مشکوک آلوده به ویروس کرونا نیست و برای غربالگری های انبوه می توان به راحتی از این تکنولوژی، که در داخل کشور بسط و گسترش یافته بهره برداری کرد .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در ادامه افزود: از این تکنولوژی می توان برای ضد عفونی کردن اماکن به صورت هوشمند بهره برداری کرد . با آزمایش های صورت گرفته، دقت و سطح عمل این دستگاه بیش از 80 درصد تثبیت شده و امید است با توسعه بیشتر این تکنولوژی، وجود هر نوع ویروسی کشف گردد .


دستگاه
ارسال نظرات