خبرهای داغ:
فرمانده سپاه عشایر فارس خبر داد:

تاکنون ابتلا به کرونا در عشایر فارس مشاهده نشده است

فرمانده سپاه عشایر استان فارس گفت: با تلاش‌ و اقدام پیشگیرانه تاکنون هیچ‌گونه علائم ابتلا به ویروس کرونا در جامعه عشایر کوچ رو فارس گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۲۳۳۶۵۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

سرهنگ عیسی افسری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: بعد از آغاز و همه‌گیر شدن کروناویروس در دو حوزه پیشگیری، توجیه کمک به آسیب دیدگان و افراد کم برخوردار جامعه عشایری از طریق ۱۷۰ پایگاه مقاومت عشایری انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌کار‌های پیشگیرانه شامل ضدعفونی، گند‌زدایی در مراکز تجمع قشلاق، کلینی‌های نگهداری دام و نیز مراکز عمومی عشایر ساکن و نیمه ساکن توسط پایگاه‌های عشایری عملیاتی و اجرایی شده است.

فرمانده سپاه عشایر فارس تصریح کرد: با هماهنگی گرو‌‌ه‌ها، تشکل‌های مردمی،۵۲ گروه جهادی زیرمجموعه سپاه عشایر پایگاه مقاومت و نیز جوانان عشایر در سطح استان فارس و شهرک‌های عشایر نشین حومه شیراز مبادرت به اجرای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ویژه در کوچ عشایر بهاره اقدام شد.

افسری بیان داشت: راه‌اندازی ۵ کارگاه تولیدی به همت پایگاه‌های مقاومت عشایری با تولید و توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک و ۱۵ هزار جفت دستکش با حضور ۱۰۰ نفر در ۲ نوبت از دیگر فعالیت‌های سپاه عشایر در مقابله با ویروس کرونا است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا چه تأثیری بر روند زندگی عشایر گذاشته و کدام بخش از جامعه هدف آسیب بیشتری وارد کرده است، گفت: به علت تورم، کاهش قیمت دام، اشتغال بسیاری از دامداران عشایر را به‌واسطه خریدوفروش محصولات دامی و نیز کارگران فصلی دچار آسیب شده‌اند.

فرمانده سپاه عشایر فارس اضافه کرد: در راستای تحقق فرمان‌ مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، تمامی پایگاه‌های مقاومت برای شناسایی و نیز احصاء خانواده‌های آسیب‌دیده و کم برخوردار جامعه عشایری بسیج شده و تاکنون بیش از ۲ هزار خانوار با ۱۰ هزار عائله اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری و توسط خیران و معتمدین عشایری با شماره‌حساب‌هایی که تعیین‌شده اقدام به جمع‌آوری وجوه نقدی می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار