خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

اقتدار سپاه موجب استیصال و درماندگی استکبار جهانی شده است/ سرمایه انسانی از مهم‌ترین دستاوردهای نهاد انقلابی سپاه

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقتدار سپاه، قدرت روز افزون این نهاد را مایه استیصال و درماندگی دشمنان و استکبار جهانی دانست و گفت: امروز استکبار جهانی سپاه و بسیج را یک نیروی عظیم در مقابل راهبردها و برنامه‌های خود می‌داند و تمام تلاش خود را در صدد ضربه زدن به این نهاد به کار بسته است.
کد خبر: ۹۲۳۴۲۸۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

اقتدار و قدرت سپاه موجب استیصال و درماندگی استکبار جهانی شده است/ سرمایه انسانی از مهم‌ترین دستاوردهای نهاد انقلابی سپاهسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مردمی‌ترین نهادهای نظامی و از الطاف خداوند به انقلاب اسلامی است.

وی به چرایی و ضرورت تشکیل سپاه پاسداران اشاره و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت تأسیس و تشکیل سپاه پاسداران برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی احساس شد و تجربه تاریخی نشان داد که برای استمرار انقلاب و رسیدن به اهداف بلند در دارز مدت باید مجموعه‌های نیروهای انقلاب که انقلاب را به وجود آوردند در یک ساختار و سازمانی هدایت شوند که بر این اساس در دوم اردیبهشت سال 58 بر اساس فرمان و تدبیر حکیمانه امام راحل معمار کبیر انقلاب نهاد سپاه با ترکیبی از نیروهای جوان مومن انقلابی تاسیس شد.

* سپاه وظیفه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده دارد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سپاه پاسداران وظیفه حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده دارد، تاکید کرد: هدف از تاسیس نهاد سپاه در جمهوری اسلامی ایران حفاظت و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن، تقویت توان دفاعی کشور، و تلاش برای تحقق آرمان‏های الهی و گسترش حاکمیت قانون خداوند است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن بوده، تصریح کرد: سرمایه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی انسانی است که در رسیدن به اهداف بسیار تاثیرگذار و راهگشا بوده وعلاوه بر اینکه نیروهای سازمانی خود را تامین کرده بعد از جنگ تحمیلی از این سرمایه بزرگ برای مدیریت کشور بهره برده است.

سردار مجیدی با اشاره به نقش‌آفرینی و توان و اقتدار سپاه در عرصه‌‎های مختلف، سرمایه انسانی را مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد انقلابی دانست و گفت: سپاه پاسداران در زمینه‌ها و نیروهای مختلف اعم از نیروی زمینی، نیروی دریایی، هوافضا، حفاظت فرودگاها و بسیج سازندگی دستاوردهای عظیم و چشمگیری داشته و افتخارات بزرگی آفریده اما آن چیزی که در سپاه مهم است نیروی انسانی است.

وی در همین خصوص به فعالیت و اثربخشی گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: نمونه بارز نیروی انسانی، تشکیل گروه‌های جهادی است که همواره در موقعیت‌ها و ماموریت‌های مختلف پای کار هستند و نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: امروز در شرایطی که کشور با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، گروه‌های جهادی به زیبایی درخشیدند و در هر زمینه‌ای که نیاز بود به زیبایی تمام ورود کرده و در کنار دستگاه‌های دولتی ایفای نقش کردند.

*گروه‌های جهادی سرمایه ارزشمندی برای سپاه و بسیج هستند

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی سرمایه ارزشمندی برای سپاه و بسیج هستند، اضافه کرد: ارزشمندی سپاه به نیروی انسانی و گروه‌های جهادی که یک نیروی اعتقادی با انگیزه است که در شرایط مختلف خود را با ماموریت‌ها ساز و کار داده و در شرایطی چه در جنگ سخت و چه جنگ نرم به زیبایی ورود می‌کنند.

سردار مجیدی با اشاره به اقتدار سپاه، قدرت روز افزون این نهاد را مایه استیصال و درماندگی دشمنان و استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: امروز استکبار جهانی سپاه و بسیج را یک نیروی عظیم در مقابل راهبردها و برنامه‌های خود می‌داند و تمام تلاش خود را در صدد ضربه زدن به این نهاد به کار بسته چراکه این نهاد دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به تعبیر امام(ره) که اگر دشمن از شما تمجید کرد در مسیر اشتباه قدم برداشته و اگر از شما ناراضی بود در مسیر اصلی قرار گرفته‌اید، گفت: به لطف خداوند متعال دشمنی دشمنان و استکبار جهانی با سپاه و بسیج نشان از این موضوع دارد که این نهاد در مسیر اصلی خود در رسیدن به اهداف والا قرار گرفته و موجب زبونی و ضعف دشمنان شده است.

* سپاه پاسدران تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین تهدیدهای جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، یادآور شد: به لطف خداوند متعال و امام زمان(عج) با وجود تمام تهدیدها و دشمنی دشمنان کشوری امن در منطقه هستیم که نشان می‌دهد نیروهای مسلح در کنار هم با رشادت و جانفشانی خود این امنیت را به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسدران همواره تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کند، ابراز داشت: در نمونه بارز این الگو می‌توان به شهید «حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد که در شرایطی که دشمنان در تلاش بودند تا به کشورهای اسلامی خدشه وارد کنند و جغرافیایی جدیدی برای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های خود تعریف کنند، حاج قاسم جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد تا تمام ساز و کار و اهداف شوم دشمنان را برملا کند که این یکی از افتخارت شجره طیبه سپاه است.

سردار مجیدی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط سپاه و بسیج برای مقابله با ویروس کرونا، از اجرای رزمایش کمک مومنانه و توزیع اولین بسته‌های معیشتی در روز پنج شنبه 4 اردیبهشت خبر داد و اضافه کرد: افراد نیازمند شناسایی شده و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی بسته‌های معیشتی تهیه شده طی دو مرحله توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات