خبرهای داغ:
آرزو یوسفی
یادداشت خبرنگار؛ به بهانه سالروز تاسیس سپاه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی از جنس مردم و نگهبان و پاسدار ارزش ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۳۴۴۳۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

خبرگزاری بسیج-  یوسفی؛

امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال 1358 با تدبیری حکیمانه و دوراندیش، فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

شاید در آن روزها و یا سال های اولیه تأسیس این نهاد مقدس، خیلی از مردم جامعه ما آن طوری که باید به درک درستی از این تصمیم بزرگ امام خمینی(ره) نرسیده بودند، اما در طول گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و خدمات بی چشم داشت پاسداران انقلاب در کمک رسانی، آبادانی، پیشرفت و از همه مهم تر امنیت کشور در مقابل اجانب خارجی و حتی داخلی، به خوبی این مهم را با جان و دل درک کرده اند.

به نحوی که امروز به خوبی این سخن امام راحل در مورد سپاه پاسداران را که فرمودند: « اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» می فهمیم. 

در واقع نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی از مهمترین اهداف تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کارنامه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌های مختلف در طول سالیان متمادی انقلاب اسلامی ایران، امیدهای فراوانی را برای مردم و مسئولان نظام و همه آزادی خواهان در سراسر جهان ایجاد کرده است، نهادی که از خود مردم بوده و ضرورت حضورش در همه صحنه ها غیر قابل انکار است.

مقام معظم رهبری نیز در خصوص نقش و جایگاه  سپاه، می فرمایند: «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است، یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود».

شاید به جرأت می توان گفت، رمز موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور در تمامی عرصه های خدمت رسانی جای جای ایران اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمن در تمام جبهه‌ها است و امروز در شرایط حساس جامعه نقش سپاه و خدمات بیشمار این نهاد در مقابله با بیماری کرونا بسیار پر رنگ است و از همان ابتدای اعلام ابتلای افراد و شیوع ویروس کرونا در ایران، توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی نیروهای مسلح بویژه سپاه و بسیج به خدمت مردم بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها