«بسیج» گزارش می‌دهد

کمک آبرومندانه؛ همدلی مومنانه در آغاز ماه بهشت

رزمایش کمک مومنانه در  شب اول ماه رمضان، در آغاز ماه بهشت خدا که با ماه اردیبهشت زمین تقارن پیدا کرده است، شروع و دوباره عطر و بوی همدلی در کوچه پس کوچه‌های دیار علویان پیچیده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۴۵۵۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، قریب به دو ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد. آخرین ماه از سال ۹۸ تا اولین ماه از سال ۹۹ کرونا جان و نان خانواده‌های ایرانی رازیرورو کرد. بسیاری از خانواده‌ها عزیزان خود را از دست دادند و کرونا بر دل آن‌ها داغ گذاشت چرا که نمی‌توانستند بخاطر شرایط بهداشتی مراسم تشییع برای متوفی برگزار کنند یا ختمی بگیرند و آشنایان برای سرسلامتی مرهمی بر داغ شان بگذارند. بیشتر خانواده‌های دیگر هم دچار مشکل معیشتی شدند کرونا بازار‌ها را به تعطیلی کشاند و سفره خانوار‌ها هم کم شد.  
 
 
سپاه و بسیج  یار و یاور نام آشنای مردم در بحران ها،  از همان اوایل شیوع کرونا در کشور با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی برای مقابله با این ویروس منحوس پای کار آمدند تا جلوی یکتازی این ویروس منحوس را  بگیرند. سپاه کربلا مازندران هم با تشکیل قرارگاه‌های پدافند زیستی در شهرستان ها همه توان خود را به کار گرفت تا پای این ویروس موذی را از زندگی مردم مازندران بزند.
 
 کمک به کادر درمانی، تولید و توزیع لوازم بهداشتی، ضدعفونی محلات شهری و روستایی، غربالگری و مراقبت از بیماران کرونایی که در قرنظینه خانگی بسر می‌برند، از جمله اقداماتی بود که سپاه کربلا در این ۵۰ روز انجام داد و همچنان این فعالیت‌ها تا مهار کرونا در استان ادامه دارد.
 

اما در این میان حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر یکی از مهم‌ترین کار‌های سپاه کربلا بود، حمایتی که در طول مقابله با کرونا همزمان از خانوار‌های کم برخوردار انجام می‌شد. تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، خدمات مشاوره‌ای رایگان، تهیه جهیزیه عروس، راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا برای راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و همچنین فراهم کردن بستری برای بخشودگی اجاره بهای کاسبان و خانواده‌های کم درآمد در این ماه‌های اخیر به طور مستمر ادامه داشت. به گفته سردار بابایی  فرمانده سپاه کربلا مازندران ۱۰۱ هزار ۱۷۰ بسته معیشتی  به جامعه هدف اهدا شد که ارزش بسته‌های از ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بود.
 

سردار بابایی در همین رابطه می گوید:مردم مازندران بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای جبهه سلامت انفاق کردند و باعث شدند  همچنان چرخ آرامش مردم مازندران در تامین نیاز‌های بهداشتی بچرخد.
 
 
اما ماجرای کمک های حمایتی سپاه و بسیج به مردم در دوران کرونا به همین جا ختم نمی شود. فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا  به حماسه بزرگی که در روز‌های آینده قرار است توسط مردم مازندران رقم بخورد اشاره و ادامه میدهد: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب و اشاره معظم له به رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مومنانه، ستادی در استان با حضور استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان، دادستان مرکز مازندران، دبیر مجمع خیرین محرومیت زدایی، مدیر کل صداوسیمای استان و فرمانده سپاه کربلا تشکیل شد و کمیته‌های ۵ گانه برای اجرای رزمایش شکل گرفت.
 
کمک آبرومندانه،همدلی مومنانه در آغاز ماه بهشت
سردار بابایی به جامعه هدف اشاره می‌کند و می‌گوید: جامعه هدفی که در این رزمایش قرار است به آن‌ها کمک شود، دو گروه هستند، یک گروه، لیست کمیته امداد و بهزیستی که مشخص است و گروه دوم نیازمندانی که در ایام ۵۰ روزه کرونایی دچار آسیب شدند مثل صاحبان برخی مشاغل و رانندگان تاکسی و ... که نیاز به کمک دارند.
 

‌شب اول ماه رمضان رزمایش کمک مومنانه در سرتاسر مازندران اجرا می شود،رزمایشی پایگاه محور که جهادگران بسیجی با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی از جامعه هدف با تاسی از مولی متقیان امیرالمومنین علی (ع)  آبرومندانه و با تکریم و احترام بسته‌های معیشتی را در اختیار نیازمندان قرار میدهند که مرحله این رزمایش در نیمه شعبان اجرا شد و مرحله دوم این رزمایش در  شب اول ماه رمضان  آغاز ماه بهشت خدا که با ماه اردیبهشت زمین تقارن پیدا کرده است، شروع و دوباره عطر و بوی همدلی در کوچه پس کوچه های دیار علویان پیچیده میشود .
 
کمک آبرومندانه،همدلی مومنانه در آغاز ماه بهشت
 
بنا بر روایت و احادیث هر خیر و صدقه ای که در ماه رمضان داده شود ثواب آن چندین برابر می شود؛سردار بابایی در پایان با تاکید براینکه مردم مازندران با حضور گسترده در این رزمایش یک  رمضان بیادماندنی را در تاریخ رقم می زنند، خاطرنشان می کند: در دوران کرونا سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرد.لذا این رزمایش برای ما تمرین روز‌های سخت است، و به یاری خداوند متعال حاصل کار ان شاء الله روز عید فطر یک محصول بسیار خوبی برای مردم عزیز رقم بخورد.
 
کمک آبرومندانه،همدلی مومنانه در آغاز ماه بهشت
 
به گزارش بسیج،  شماره حساب  ۶۸۰۹۷۱۰۱۲۳۴۰۰۰۰۱ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۱۰۰۷۲ به نام مجمع خیرین محرومیت زدایی مازندران آماده جمع آوری کمک‌های نقدی مردم استان می‌باشد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار