سید ساجد یعقوبی
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امسال بنا به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، تبلیغ دینی در ایام رمضان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۴۶۲۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در ماه رمضان

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در کمیته برنامه‌ریزی رمضان که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان و ضرورت بهره‌مندی از فرصت تبلیغی این ایام معنوی، باید برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را جدی‌تر و گسترده‌تر از قبل در فضای مجازی انعکاس دهیم.

وی به حضور فعالانه نیروهای فرهنگی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا تمام رفتارهای فردی و اجتماعی را تحت شعاع خود قرار داده و تغییرات جدی در روند زندگی مردم ایجاد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هیچگاه تعطیل نمی‌شود تصریح کرد: روند انتشار و اطلاع‌رسانی در رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری تغییر یافته و امسال برای ترویج فرهنگ اسلام ناب باید از شبکه‌های اجتماعی در حد وسیع‌تری استفاده شود و مبلغان، روحانیون، مداحان، جامعه قرآنی و بدنه‌های فعال مردمی در فضای مجازی باید فعالیت جدی‌تری داشته باشند.

وی تشریح کرد: فعالان فرهنگی و قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در قالب کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و صفحات اینستاگرام قریب به ۱۵۰ هزار عضو داشته و مطالب مختلفی را برای آگاهی‌بخشی به مردم انتشار می‌دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان داشت: در فضای مجازی به خاطر شرایط موجود در بحث کرونا، مطالب منتشرشده‌ای همچون هراس‌انگیزی در بین مردم با بازدید ۸ درصد، قم هراسی به‌ویژه در اوایل شیوع کرونا با بازدید گسترده، مذهبی‌ها و مخالفت با مسائل بهداشتی ۶ درصد، آموزه‌های دینی و کرونا ۴ درصد، اخبار ۱۶ درصد، عدم شفافیت آمار کرونا ۲ درصد، توصیه‌های بهداشتی ۲۲ درصد، ریزموضوعات اینترنتی اعم از ضعف بشر در برابر قدرت الهی، آزمایش، ابتلا یا عذاب الهی ۲۱ درصد، تقابل علم و دین ۱۱ درصد، صله‌رحم و ارتباطات ۳ درصد، دعا و توسل ۲۷ درصد، آخرالزمان و علائم ظهور ۳۲ درصد، پیام‌های منفی ناکارآمدی دعا و توسل تمسخر ظهور منجی، گرفتار شدن مسلمانان، تعطیلی مساجد و... وجود داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: ضروری است برای اجرای بهینه برنامه‌های ماه رمضان از طریق رسانه و شبکه‌های اجتماعی، متناسب با زیست‌بوم منطقه، برنامه‌ریزی دقیق با روش‌های نوین طراحی کنیم تا خروجی فعالیت‌ها کاربردی و مورداستفاده عموم مردم باشد.

ارسال نظرات