خبرهای داغ:
حجت الاسلام اسحاقی گفت: شهدای مدافع حرم و سردار حاج قاسم سلیمانی، مصداق بارز یک منتظر و عاشق امام زمان هستند که شاهد این حرف شهادت و عزتی است که در میان خلق نصیب آنها شد.
کد خبر: ۹۲۳۵۶۶۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام اسحاقی در جمع تیپ 82 در منطقه مرزی شمالغرب با اشاره به روایت امام صادق(ع) در مورد نشانه های یاران امام عصر(عج) بیان کرد: هر کس دوست دارد از اصحاب و یاران امام زمان باشد باید سه کار انجام دهد، منتظرامام باشد، همراه با ورع که بالاتر از تقواست، وظایف دینی خود را انجام دهد و محاسن اخلاق را رعایت کند.
وی در ادامه با اشاره به مفهوم انتظار گفت: منظور از انتظار که افضل اعمال امت پیامبر دانسته شده، انتظاری است که حقیقی و سازنده باشد و انتظار سازنده، مؤلفه ها و ویژگی هایی دارد.

حجت الاسلام اسحاقی در ادامه با اشاره به مولفه های انتظار سازنده اظهار کرد: شخص منتظر باید نسبت به خداوند متعال و امام، معرفت و شناخت حقیقی پیدا کند و مصداق« من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة»نباشد.

وی گفت: هرچقدر معرفت شخص منتظر نسبت به امام خوبی ها بیشتر باشد و او را مهربانتر از پدر و مادر نسبت به خود بداند، به همان میزان محبت او نسبت به امام بیشتر خواهد شد و هر چه محبت به امام بیشتر باشد به همان اندازه اطاعت پذیری از امام بیشتر خواهد شد که شهدا و رزمندگان مصداق این شناخت هستند.

عنوان کرد: شخص منتظر باید ادب حضور را رعایت کند و یقین داشته باشد در محضر امام زمان قرار دارد و مرتکب معصیت نشود و احترام خالصانه خود را با رفتار نیک ابراز کند.

وی در ادامه افزود: شخص منتظر باید یقین داشته باشد که ظهور رخ خواهد داد و خداوند خلف وعده ندارد. باید در این راه ثابت قدم بماند و صبور باشد و دائم برای امر فرج به طور حقیقی دعا کند.

حجت الاسلام اسحاقی اضافه کرد: شخص منتظر باید با عمل به وظایف دینی و اخلاق اسلامی، زمینه را برای ظهور مولا آماده کند.

ضمن اشاره به شهدا بعنوان منتظران حقیقی امام زمان(عج) تصریح کرد: شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی، مصداق بارز یک منتظر و عاشق امام زمان هستند که شاهد این حرف شهادت و عزتی است که در میان خلق نصیب آنها شد.

 

8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها