خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی مواسات است، گفت: در جامعه مهدوی باید اختلاف طبقاتی را از بین برد و ثروتمند و فقیر را بی‌معنا کرد که این امر نیازمند انفاق و همدلی و ایجاد مواسات در جامعه است.
کد خبر: ۹۲۳۶۶۱۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

مواسات یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی است/ رزمایش همدلی راهی برای ایجاد مواسات در جامعه استحجت الاسلام حسین علیی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت برگزاری رزمایش کمک مومنانه با بیان اینکه خداوند در آیات متعددی مومنان را به انفاق ترغیب می‌کند، اظهار کرد: دستور اسلام بر مواسات، همدلی و انفاق است و در آیات و روایات بسیاری بر انفاق و مواسات تاکید شده است.

وی با بیان اینکه انفاق از مکارم اخلاق و یک از نشانه‌های مومن است، نتیجه انفاق را مواسات دانست و بیان کرد: دین مبین اسلام بر اساس مواسات بیان شده است و در تاریخ اسلام پیامبر (ص) بعد از تشکیل حکومت و پیاده کردن اسلام به معنای واقعی نخستین اقدامی که انجام دادند و بنای اسلام بر آن بنا شد مواسات بود که این امر موجب نشر اسلام شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های جامعه مهدوی مواسات است، اضافه کرد: در جامعه مهدوی باید اختلاف طبقاتی را از بین برد و ثروتمند و فقیر را بی‌معنا کرد که این امر نیازمند انفاق و همدلی و ایجاد مواسات در جامعه است.

وی با بیان اینکه رزمایش همدلی راهی برای ایجاد مواسات در جامعه است، گفت: با درگیر شدن جامعه به بیماری کرونا و آسیب دیدن اقتصاد و معیشت برخی افراد نیاز به همدلی و مواسات در جامعه بیشتر شد و رزمایش کمک مومنانه در این راستا مورد توجه قرار گرفت.

علیی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی در پیام نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب‌دیده در جریان کرونا به اهمیت پرداختن به موضوع مواسات و کمک به اقشار مستضعف جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس ولایت که رکن اصلی جامعه اسلامی است، ایشان فرمان مواسات و کمک مومنانه را دادند بنابراین همه افرادی که خود را مسلمان می‌دانند باید به این فرمان لبیک بگویند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی جامعه جهاد مالی و انفاق برای ایجاد مواسات یک امر واجب است، گفت: بر اساس فرمان ولایت افراد باید در رزمایش کمک مومنانه شرکت داشته تا مواسات به معنای واقعی کلمه در جامعه احیاء و ایجاد شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برگزرای مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه تصریح کرد: به طور قطع کمک‌های مومنانه که به دست نیازمندان رسید و مایه خوشحالی آنها شد در پیش خداوند متعال بسیار ارزشمند است چراکه در محضر خداوند هیچ عملی بالاتر از خدمت به مردم و رفع نیازهای مردم نیست.

وی با اشاره به اثرات برگزاری رزمایش کمک مومنانه با بیان اینکه برگزاری رزمایش اثر وضعی خود را در جامعه می‌گذارد، افزود: این رزمایش یک صدقه سری و اعلانیه در جامعه شد که هر دو اثرات خود را دارد و یک تبلیغ و تلنگری در جامعه شد که باید افراد مقداری از روزی خود که خداوند برای آنها قرار داده انفاق کنند و بدانند در این روزی آنها، محرومین نیز حق دارند.

علیی با بیان اینکه شرکت در رزمایش همدلی تمرین و ترغیبی برای انفاق بود تا همه مردم پای کار باشند، یادآور شد: امیدواریم این سنت تداوم داشته باشد و ما بتواینم بعد از شکست کرونا هم این حجم را ادامه دهیم تا مواسات به معنای واقعی در جامعه به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اثر و نتیجه رزمایش کمک مومنانه اثر وضعی و تبلیغی در جامعه بود، خاطرنشان کرد: با اجرای رزمایش نیازمندان امیدوار شدند و افرادی هم که انفاق کردند متوجه ارزش کار خود شدند که از هر حیث این اقدام ارزشمند بود چراکه از مکارم اخلاقی بود و موجب تحکیم جامعه، و رشد خداباوری و توحید می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات