در پنجشنبه این هفته به سراغ شهدای هویت استان سیستان و بلوچستان رفتیم.
کد خبر: ۹۲۳۶۶۶۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، پنج شنبه این هفته را مزین به نام شهدای هویت سیستان و بلوچستان کردیم در ادامه بخشی از زندگینامه این شهدا را میخوانید:
اردیبهشت ماه هر سال یادآور خاطره رشادت مردانی از جنس نور است که برای دفاع از مرز‌های هویت و تابعیت به شهادت رسیدند.

شهید حسینعلی ارجمندی در سال ۱۳۸۴ و شهید محمد رضا صیادی در سال ۱۳۹۳ توسط افراد کوردل به شهادت رسیدند.

شهید حسینعلی ارجمندی در سال ۱۳۴۹ در ایرانشهر متولد و در خانواده‌ای متوسط و مذهبی پرورش یافت. این شهید بزرگوار در فواصل کوتاه داغ دو برادر شهیدش را در جبهه‌های حق علیه باطل بر دل داشت و با استخدام در ثبت احوال زابل و پس از آشنایی با سیستم اداری و اهمیت شناسنامه و سند، کار صیانت از اسناد مردم را با جان و دل پذیرا شد.

پس از آن با دعوت از وی در پست حراست عملاً با سابقه مثبت وی دژی مستحکم علیه مبارزه با رشوه‌خواری، جعل اسناد، سوءاستفاده از اسناد هویتی و تابعیتی را ایجاد کرد و ماندگارترین دوران خدمتی خود را در این ایام در صحنه تاریخ ثبت احوال به نمایش گذاشت.

او در هر مسئولیتی با کار و جدیت شبانه‌روزی زمان را رام خود می‌کرد و توانایی او در مدیریت باعث شد تا همزمان پست معاونت اداری، مالی و برنامه‌ریزی اداره کل ثبت احوال استان را نیز عهده‌دار شود.

این شهید اعتقاد راسخی به حقوق همکاران داشته و در نهایت سعی و تلاش در کار رسیدگی به امور همکاران لحظه‌ای از پای ننشست و در پایان وقت اداری ۱۸ اسفند ماه ۱۳۸۳، مورد اصابت چند گلوله از جانب دشمنان کور دل قرار گرفت و با توجه به تلاش پزشکان متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده در یکم اردیبهشت ماه ۱۳۸۴، روح بلندش به آسمان‌ها پرواز کرد.

شهید محمدرضا صیادی در سال ۱۳۶۳ در شهرستان زاهدان درخانواده متدین و با ایمان دیده به جهان گشود درسال ۱۳۸۸ با قبول شدن در ۳ استخدامی هم زمان (دادگستری خاش و اداره کار سراوان وثبت احوال سرباز) با انتخاب نمودن ثبت احوال سرباز در محروم‌ترین مکان مشغول به خدمت شد.

این شهید در انجام وظایف اداری و در دفاع از مرز‌های هویت و تابعیت ایرانی بسیار دقیق و حساس بود.

در ساعت اداری روز پنج شنبه ۴ اردبیهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰ هنگام اذان ظهر در حالی که پشت میز کار خود مشغول به پاسخگویی به ارباب رجوع و خدمت رسانی بود با رگبار افراد کور دل و اصابت ۵ گلوله به فیض عظمی شهادت نائل آمد.

دیدن نام و چهره شهدا همیشه یادآور ماموریت و هدف بزرگ ثبت احوال در دفاع از مرز‌های هویت و تابعیت است.


یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد
ارسال نظرات