خبرهای داغ:

بیانیه بسیج فرهنگیان شهرستان همدان به مناسبت بزرگداشت مقام معلم

بسیج فرهنگیان شهرستان همدان به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته معلم بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۳۷۴۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

بسیج فرهنگیان شهرستان همدان به مناسبت بزرگداشت مقام معلمبه گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج فرهنگیان شهرستان همدان به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من با همه دل، احترام و تکریم خودم را به معلمان عزیز عرض می‌کنم. معلمان و استادان در سراسر کشور بدانند که من یکی از قدرشناس‌ترین مخلصان آنها هستم». مقام معظم رهبری (مدظله العالی )

ساحت تعلیم و ربوبیت از بلندترین مقامات در عالم خلقت است چراکه اولین معلم، ذات مقدس رب العالمین است و اولین تعلیم، خواندن و نوشتن. مقام معلم یکی از شئون الهی است که خداوند متعال از وجود خود این شان عظیم را در وجود انبیای الهی و اولیای پاک خود نهاده است و چه بسیار انسان‌هایی که با پذیرش مسئولیتی خطیر قدم در این مسیر الهی گذاشته‌اند .

مقام شامخ معلم آنقدر رفیع و ارزنده است که ستودن آن در حیطه کلام و سخن نمی‌گنجد. هرچند هر روز که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم است، اما دوازدهم اردیبهشت در انقلاب عزیز ما، مصادف با سالروز شهادت پاره تن امام راحل (قدس سره)، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) است، هم او که خلعت معلمی بر قامت رسایش برازنده بود و علاوه بر برخورداری از «مداد العلماء» با نثار خون خویش مصداق «دماء الشهداء» نیز گردید و از دو ویژگی علم و شهادت بهره‌مند شد.

تاریخ جلوه‌گاه درخشش فرهیختگانی است که در عرصه تعلیم و تربیت قدم گذاشته و از چشمه‌های مهربانی و صداقت، درس شور و شعور و معرفت را هدیه آنانی ساخته‌اند که در اوج لطافت و پاکی، به افق دانایی و توانایی نگریسته‌اند و این جاودانه‌های بی‌بدیل، کسوت معلمی را با خود داشته تا در دل‌ها بذر محبت و ماندگاری کاشته و نتیجه آن تربیت الگوهایی شده نظیر سپهبد شهید «حاج  قاسم سلیمانی» که خود صاحب مکتب فکری و سیاسی و اخلاقی بوده و جریان‌های عظیم اجتماعی و اعتقادی را رهبری می‌کنند .

بسیج فرهنگیان شهر همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید فرزانه و 4900 شهید فرهنگی، روز معلم و ماه مبارک رمضان، تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن  را به آحاد فرهنگیان تبریک عرض نموده و ذکر چند نکته را لازم می‌داند:

1- بسیجیان فرهنگی انتظار دارند نظام رتبه‌بندی معلمان که از تکالیف دولت در برنامه ششم توسعه می‌باشد در مورد همه معلمان و بخصوص معلمان زحمت‌کشی که در صف آموزش و کلاس درس هستند بصورت کامل اجرایی گردد.

 2- در چند ماه گذشته و با فراگیر شدن ویروس کرونا در جامعه شاهد این بودیم معلمان نجیب و متعهد با امکانات محدود بهترین را خلق کردند و زنگ دلنشین آموزش هیچ‌گاه در مدرسه آنها تعطیل نشد اما ضرورت دارد ارتقاء سطح علمی معلمان و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای  و آشنایی آن ها با جدیدترین روش‌های آموزشی و تربیتی به طور جد در دستور کار برنامه‌ریزان قرار گیرد. چراکه به هر میزان در این امر توفیق حاصل شود به همان میزان سطح علمی دانش‌آموزان و به تبع آن سطح علمی جامعه ما افزایش خواهد یافت.

3- با توجه به دغدغه جدی و دلسوزانه معلمان فداکاری که در مناطق محروم و حاشیه‌ای و روستایی مشغول خدمت هستند، مسئولین در سطوح مختلف آموزش و پرورش، به دور از تبلیغات و القائات رسانه‌ای، سعی جدی در ایجاد عدالت آموزشی داشته و همگام با کل کشور، معلمان و دانش‌آموزانی که دسترسی به تلفن همراه مدرن، دامنه پوشش اینترنت و بسته‌های آموزش فضای مجازی ندارند را مورد توجه قرار دهند و به آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان که از این شرایط لطمه دیده‌اند توجه خاص شود .

4- برخود لازم می‌دانیم از مجاهدت معلمان شریفی که علاوه بر تعهدات آموزشی، مسئولیت اجتماعی خود را نیز به نحو شایسته انجام داده و با مشارکت در آموزش مبارزه با ویروس کرونا، شرکت در دوره‌های آموزش پرستاری، مساعدت در اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، تولید ماسک و مشارکت در رزمایش کمک مومنانه حماسه خلق کردند تقدیر نماییم.

5- رجاء واثق دارد که معلمان عزیز همانگونه  که تاکنون در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا نموده‌اند در این برهه حساس نیز با ورود به مباحث مورد نیاز کشور از جمله اقتصاد، شعار جهش تولید را که به حق از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب گردیده به یک فرهنگ عمومی تبدیل نموده و نقش هدایت و راهبری خود را به بهترین نحو در این زمینه ایفا نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات