مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان گفت:

مهربانی، سهم بسیج مداحان وخادمیاران رضوی سیستان و بلوچستان در مقابله با کرونا

مسئول سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان خادمیاری رضوی سیستان و بلوچستان گفت: تولید10هزار ماسک و توزیع 6هزار و 335بسته بهداشتی و معیشتی بخشی از اقدامات مداحان و هیئات مذهبی استان در راستای مبارزه با ویروس کرونا بوده است.
کد خبر: ۹۲۳۷۷۰۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

محمدجواد جامعی مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با سرویس بسیج مداحان گفت:  در حالی بیش از دوماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن سیستان وبلوچستان زمان می گذرد که در این مدت دستگاه‌های مختلفی از جمله هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سپاه، بسیج، ارتش و غیره پای کار آمدند و اقدامات مختلفی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهند.

 

در این بین بسیج مداحان و کانون مداحان خادمیاری رضوی هم از این حیث مستثنی نبود و دوشادوش مدافعان سلامت و گروه های جهادی از ابتدای امر وارد میدان شد و با استفاده از ظرفیت موجود برای مبارزه با این ویروس منحوس و ریشه‌کن شدن آن تلاش می‌کند.

 وی در خصوص جزئیات اقدام جهادی مداحان بسیجی با مشارکت هیئات مذهبی این استان برای مبارزه با کرونا بیان کرد: متولیان هیئت‌های مذهبی و نخبگان عرصه ستایشگری برای تامین و تجهیز اقلام سمپاشی برای ضدعفونی کردن اماکن مذهبی مثل مهدیه ها، مساجد، حسینیه ها و اماکن عمومی در شهرها اقدامات مناسبی انجام دادند و کماکان در حال ضد عفونی مراکز و معابر عمومی شهر به منظور مبارزه با ویروس کرونا هستند.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان با بیان اینکه وظیفه مادحین و شعرا و هیئت های مذهبی تاکید بر عزم ملی و ارتقاء روحیه مردم و مقاومت در برابر این ویروس است، گفت: در این راستا تاکنون 10 هزار ماسک توسط مداحان و شاعران بسیجی تولید و  در اقصی نقاط مختلف استان توزیع شده است.

 

وی اذعان کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا سازمان بسیج مداحان استان با سازماندهی مداحان بسیجی و خادمیار اقدامات گسترده‌ای در جهت مبارزه و پیشگیری از شیوع این بیماری در قالب راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، راه‌اندازی پویش‌های مختلف و تهیه بسته‌های معیشتی داشته است که توزیع 6 هزار و 335 بسته معیشتی و توزیع 12 هزار و ۴۵۳ پرس غذای گرم در مناطق حاشیه نشین شهرها ار جمله آن می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که این روزها هیئات مذهبی فعالیت چندانی ندارند، مداحان تمام توان و نیروی خود را پای کار آوردند تا علاوه بر کارهای میدانی و حضور در سطح شهر همچون ضدعفونی کردن معابر و یا مدیحه سرای در نیمه شعبان و ... اقدام به برگزاری مراسم های مختلف در فضای مجازی کنند که در این زمینه ضبط ۶۵ برنامه تصویری ویژه رمضان با همکاری سازمان فضای مجازی سپاه و صدا و سیمای استان، آزادی 2زندانی جرایم غیرعمد توسط یکی از هیئت ها از جمله اقدامات موثر مداحان و هیئت های مذهبی در استان بوده است.

 

جامعی در ادامه از مردم ولایی و همیشه در صحنه استان خواستار پیوستن به پویش کمک مومنانه شد و گفت: در راستای کمک به افرادی که در طی این چند مدت از کرونا آسیب دیدند بعد از بیانات مقام معظم رهبری رزمایش کمک مومنانه در دستور کار قرار گرفت که می طلبد همگان برای کاهش آلام این قشر آسیب دیده در حد توان خود سهیم باشند.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان در پایان افزود: از آنجا که برگزاری تجمعات مذهبی در این ایام توصیه نمی‌شود، برگزاری مراسم مذهبی در فضای مجازی با حضور مداحان برجسته و بسیجی و خادمیار انجام شده که با استقبال زیادی هم روبه رو شد و مداحان برجسته استان نیز در این طرح به خوبی همراهی کردند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات