همزمان با هفته معلم؛

عملیات اجرایی فضای آموزشی خیر ساز در تربت حیدریه آغاز شد

همزمان با هفته معلم و به همت خیرین مدرسه ساز، پروژه احداث فضای آموزشی ۳ کلاسه در هنرستان ابتکار تربت حیدریه با اعتبار ۳ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۸۸
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدرضا قرایی تربتی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه صبح امروز در آئین کلنگ زنی این پروژه اظهار داشت: معلمی جایگاه و شان آن از بلندی علم و دانش است و آن چیزی که آموزش و پرورش دنبال می‌کند این است که مدارس باید مدارس زندگی نشاط و مهارت آموزی باشند.
 
وی تصریح کرد: هنرستان‌ها می‌توانند خیلی از نیاز‌های تولیدی در شهرستان را تامین کنند که هنرستان عفاف یکی از این مراکز آموزشی با داشتن رشته طراحی دوخت است، لذا بنا داریم با گسترش فضا‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی دانش آموزان فارغ التحصیلان بتوانند در جامعه توانمند باشند.
 
امام جمعه تربت حیدریه در این مراسم گفت: ما هر جه در رابطه با تعلیم و تربیت و جایگاه معلم سخن بگوییم در حد توان خودمان است، اما خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: وقتی آدم را تعلیم داد تا معلم بشریت شود آنگاه جایگاهی فوق العاده پیدا کرد آنگاه به فرشتگان فرمود: به آدم سجده کنید وقتی آدم معلم شد بر او سجده کردند.
 
حجت الاسلام عصمتی افزود: ما امروز در بحث ویروس کرونا تمام دست اندرکاران عرصه سلامت در این عرصه حضور جدی داشتند و از آن‌ها باید تقدیر کرد، لذا مجاهدت از نظر زمان و مکان آغاز و پایانی دارد، اما مجاهدت در حوزه تعلیم و تربیت محدودیت زمان و مکان ندارد و مجاهد تعلیم و تربیت دائم در حال مجاهدت است، البته روش درست تعلیم نیز به عنایت خداوند است و در سایه مجاهدت فی سبیل الله است.
 
وی بیان کرد: تمام معلمان ما ممتاز هستند و جهاد امتیازی است که نصیب هر کسی‌نمی شود و این امتیاز را خداوند به این مجاهدان عنایت کرده است.
 
در این مراسم از خانواده خوجوی بعنوان خیرین این فضای آموزشی خیرساز، توسط مسئولان تقدیر شد.
 
همچنین از سه معلم نمونه استانی در منطقه تربت حیدریه و ۴۱ نفر از معلمین نمونه شهرستان تقدیر شد. ۳۹ هزار دانش آموز در ۲۷۲ مدرسه شامل ۱۶۳۷ کلاس درس تحت نظر ۲۵۰۰ معلم در تربت حیدریه تحصیل می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار