خبرهای داغ:

مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانونی و لازم الاجراست

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس در عمارت باغ گلشن طبس با موضوعات دوچرخه سواری، سگ گردانی و موتور سواری بانوان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۳۸۶۱۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: از اوایل فروردین ماه گزارشاتی مبنی بر دوچرخه سواری بانوان و موتور سواری و سگ گردانی در پارک ها و خودروها داشتیم.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی گفت: دوچرخه سواری طبق مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر ممنوع و موتور سواری نیز طبق قانون ممنوع است و طبق فتوای مقام معظم رهبری ، دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و محلی که در انظار نامحرم باشد حرام است.

وی افزود: طبق قانون اگر مصوبه ای در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مصوب شود اجرای آن لازم و قانونی است.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات گفت: مومنان برای این که یکدیگر را دوست دارند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند ولی منافقان دوستان یکدیگر نیستند و فقط امر به منکر می کنند.

حجت الاسلام محمدی افزود: اگر وکیل یا قانون شناسی بخواهد آزادی غیر مشروعی را در قالب قانون ترویج دهد فاجعه است.

وی تاکید کرد: مشروعیت از دین استخراج می شود و قانون نیز باید تابع شرع باشد.

امام جمعه طبس بیان کرد: آقایان حقوقدان و معترض بدانند که مجلس شورای اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یک نهاد قانونی دانسته و یک جایگاه کشوری، استانی و شهرستانی دارد و اعضای آن را تعیین کرده و این افراد به یقین به قانون احاطه دارند .

وی گفت: دغدغه مومنین آزادی است ولی در شهر دارالمومنین طبس آزادی باید شرعی باشد و متاسفانه غاطبه مردم از این مسئله ناراحت شده اند .

وی اظهار داشت: عده ای می خواهند نهاد های مقدسی مثل سپاه و بسیج را در مقابل مردم قرار دهند ولی ملاک باید شرع و قانون در جامعه باشد . این افراد یا قانون را نمی دانند یا به صورت جهت دار خواسته اند این مسئله را ترویج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زارع حسینی دادستان شهرستان طبس در قوانین برخی از افعال مباح است و می توانند انجام بدهند و برخی از افعال جرم انگاری شده که ما در ایران ۷۰۰۰ افعال و ترک افعال جرم داریم و برخی افعال و ترک افعال تخلف است .

دادستان شهرستان طبس بیان داشت: در قانون برای دوچرخه سواری جرم انگاری نشده ولی اختیاراتی را به ستاد امربه معروف و نهی از منکر داده است که مصوبات آن قانونی و اجرای آن لازم است.

وی گفت: امر به ورزش برای بانوان چه بزرگ و چه کوچک و نوجوان و حتی تشویق به آن امر به معروف است و راه اندازی پارک بانوان هم در همین راستا بوده که بسیار پسندیده است.

وی ابراز داشت: اگر کسی مخالف مصوبات و قوانین ستاد یا نهادی است باید به دیوان عدالت ارجاع و درخواست ابطال آن را بدهد. پس اگر این اتفاق نیفتد اجرای آن قانونی و لازم است.

دادستان شهرستان طبس گفت: بنده هم کلمه ای به عنوان ضبط دوچرخه نگفته ام زیرا ضبط یعنی به نفع دولت دوچرخه گرفته و جز اموال تملیکی دولت می شود بنده گفته ام دوچرخه باید گرفته و با خاطیان برخورد شود و ما این کار را محکم انجام خواهیم داد و برای موتور سواری نیز هنوز هیچ قانونی برای بانوان صادر نشده است و وقوع آن جرم و در قانون برای آن جرم انگاری شده است.

وی در ادامه افزود: بحث سگ گردانی که یعنی قلاده ای به یک سگ ببندند و در شهر بچرخانند مصداق حیوان آزاری است ولی اگر برای نگهبانی استفاده شود مشکلی ندارد و خرید فروش آن هم در فقه اسلام بلامانع است .

سرهنگ علیپور فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: در زمینه دوچرخه سواری و سگ گردانی وظیفه ما تذکر لسانی و اخذ تعهد است و اگر در زمینه دوچرخه سواری تمکین صورت نگیرد دوچرخه گرفته و به پارک بانوان منتقل خواهد شد.

وی افزود: در چند شب گذشته با توجه به اتفاقات صورت گرفته ما وارد عمل شدیم و در حال حاضر به حداقل رسیده است و به تمام کسانی که تذکر داده ایم تماما تمکین کرده اند. و در خصوص موتور سواری بانوان هیچ گونه تماسی با ۱۱۰ نداشته ایم و مصداقی را مشاهده نکرده ایم و در زمینه سگ گردانی نیز مواردی داشته ایم که اگر به صورت پیاده باشد تذکر داده ایم و تمکین شده است و اگر در خودرو مشاهده شود جریمه خواهیم کرد.

شایان ذکر است پارک بانوان طبس از سه شنبه ۱۶ اردیبهشت بازگشایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها