مدافعان حرم لشکر فاطمیون این‌روز‌ها دستکش به دست و ماسک بر صورت، دور هم جمع شده‌اند تا کرونا را هم، مانند تکفیری‌ها شکست دهند؛ اگرچه که کرونا در آدمکشی، به گرد پای تکفیری‌ها هم نمی‌رسد.
کد خبر: ۹۲۳۸۶۲۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، «فاطمیون» گمنام‌هایی هستند که علی‌رغم این گمنامی، به‌عنوان لشکری دلاور در جهان اسلام، بر قله‌های حماسه و ایثار می‌درخشند. اگرچه که رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون در خاک افعانستان مورد تعقیب مزدوران و سرسپردگان شیطان بزرگ قرار دارند و در خارج از کشور خود نیز هدف زخم‌زبان‌های سرسپردگان کدخدای دروغین جهان و افراد ناآگاه هستند؛ اما انرژی خود را برای جهاد در راه خدا از دست نداده‌اند هیچ، بلکه روزبه‌روز با توکل بر خدا، توان آن‌ها بیشتر نیز می‌شود.

زمانی که حرم حضرت زینب (س) در محاصره تکفیری‌ها قرار داشت و تروریست‌ها تا ۳۰ متری حرم آمده بودند، ۱۳ نفر از رزمندگان فاطمیون، برای دفاع از حرم وارد دمشق شدند؛ این درحالی بود که تا آن‌روز کسی مانند امروز، این رزمندگان را نمی‌شناخت، تا این‌که کم‌کم مشتاقان زیادی از ایران و افغانستان به فاطمیون پیوستند تا امروز با استعداد «لشکر» از آن نام‌برده شود.

کم و بیش روایت‌هایی از حماسه‌های رزمندگان افغانستانی در عراق و سوریه نقل می‌شود و شهدای مدافع حرم زیادی مدال «فاطمیون» را بر سینه چاک‌چاک خود دارند؛ اما این‌ها تنها گوشه‌ای از روحیه جهادی رزمندگان اسلام و تربیت‌شدگان و رهروان انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در اقصی‌نقاط جهان است؛ چراکه فاطمیون دیگر آن گروه ۱۳ نفره نیستند، بلکه امروز به یک لشکری قدرت‌مند تبدیل شده‌اند که در هر بحرانی، با قدرت به میدان جهاد می‌آید تا «همدلی مومنانه» و مهربانی را به‌زیبایی معنا کند.

همان رزمندگانی که اسلحه در دست گرفتند و به مصاف تکفیری‌ها رفتند؛ همان همسران و مادرانی که سربند «کلنا عباسک یا زینب» را بر پیشانی عزیزان خود بستند و آن‌ها را به جبهه نبرد فرستاندند و همان کودکانی که از «بابا» فقط یک خاطره در ذهن دارند و حتی برخی از آن‌ها نیز اصلا پدر خود را ندیده‌اند، این‌روز‌ها دستکش به دست و ماسک بر صورت، دور هم جمع شده‌اند تا کرونا را هم، مانند تکفیری‌ها شکست دهند؛ اگرچه که کرونا در آدمکشی، به گرد پای تکفیری‌ها هم نمی‌رسد.

فاطمیون

در این راستا؛ جمعی از خانواده‌های شهدای «فاطمیون» با همیاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز و موکب «محبان الحسین (ع)»، بدون هیچ چشم‌داشتی دست به دست هم داده و به تولید لباس بیمارستانی ویژه کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر با کرونا، می‌پردازند.

از سویی دیگر هیئت رزمندگان فاطمیون کاشان، آران و بیدگل نیز اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی برای مبارزه با کرونا کرده و گروه جهادی شهید «ابوزینب» هم در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی بین مهاجرین افغانستانی استان تهران، گام برداشته است.

فاطمیون

اقدامات جهادی «فاطمیون» ساکن محله «گلشهر» مشهد در میدان مقابله با کرونا، از قبیل؛ دوخت ماسک، ضدعفونی کردن محله، غربالگری مردم و… موجب شده تا «حسین نژادموسی» دست به تولید مستندی با عنوان «گلشهر» در این زمینه بزند.

در قم نیز رزمندگان فاطمیون در هیئت مدافعان حرم، در زمینه مبارزه با کرونا دست روی دست نگذاشته و بعد از لقب افتخارآمیز «مدافعان حرم»، خود را به لقب «مدافعان سلامت» هم مزین کرده‌اند.

فاطمیون

رزمندگان فاطمیون همچنین با راه‌اندازی کارگاه تولید دستکش و ماسک‌های بهداشتی در سوریه، روزانه چندین هزار ماسک و دستکش را در این کارگاه تولید می‌کنند که بخشی از این تولیدات را بین مردم جنگ‌زده سوریه توزیع کرده و بخش عمده‌ای از آن‌ها را هم به کشور خود یعنی افغانستان ارسال کنند.

«شیراز» نیز شاهد مجاهدت‌های فاطمیون در روز‌های کرونایی است؛ در این راستا، تعداد زیادی از رزمندگان فاطمیون، به‌صورت خودجوش با راه‌اندازی گروه جهادی «شهدای فاطمیون» با همکاری بسیج ناحیه احمد بن موسی (ع) اقدام به خدمت‌رسانی به مردم در جهت مقابله با ویروس کرونا کرده‌اند.

ضد عفونی کردن منطقه جنوب شرق شیراز، تب‌سنجی در مبادی ورودی شهر در ساعات مختلف شبانه‌روز، تولید چند هزار ماسک بهداشتی و توزیع در مناطق مختلف، توزیع بسته‌های کمک معیشتی جهت کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت و متضرر از عدم کسب و کار در ایام عید و توزیع ده‌ها بسته محصولات بهداشتی و ارزاق بین خانواده شهدا و جانبازان فاطمیون، از جمله فعالیت‌های گروه جهادی شهدای فاطمیون است.

فاطمیون

خواهران، همسران و مادران شهدای فاطمیون در کارگاه تولید ماسک بانوان گروه جهادی شهدای فاطمیون مستقر در دانشگاه صنعتی شیراز حضور یافته و به تولید روزانه شش تا ۱۰ هزار ماسک بهداشتی می‌پردازند.

فاطمیون

جمعی از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در مسجد حضرت زهرا (س) در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهدای فاطمیون که در سنگر جهاد مبارزه با کرونا، این روز‌ها در کارگاه تولید ماسک مشغول به خدمت هستند؛ علاوه بر توزیع عطر تبرکی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اقدام به چرخاندن پرچم بارگاه ملکوتی آن حضرت جهت تبرک آنان کردند.

فاطمیون

صفحه توئیتری ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کند، تصاویری از کارگاه تولید ماسک همسران و مادران شهدای فاطمیون در شیراز را منتشر کرد.

*دفاع پرس

ارسال نظرات