به مناسبت هفته معلم،

دیدار نمایندگان رؤسای انجمن‌های اولیاء و مربیان شاهرود با مدیر آموزش و پرورش این شهرستان

نمایندگان رؤسای انجمن‌های اولیاء و مربیان شاهرود با معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۲۳۸۸۰۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نمایندگان رؤسای انجمن‌های اولیاء و مربیان شاهرود با معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم دیدار و گفتگو کردند.
سید محمد موسوی در این دیدار گفت: ظرفیت‌های بزرگی در آموزش و پرورش شاهرود مهیا است. شاهرود به واسطه عملکرد انجمن‌ها در تراز و سطح استانی به عنوان انجمنی مبدع و محرک فعالیت کرده و شناخته می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود افزود: یکی از سخت‌ترین مباحث ما هدایت تحصیلی است. هم اکنون با برنامه ریزی معاونت آموزش متوسطه رشد ۳.۵ درصدی را در هنرستان‌ها تجربه کرده ایم. هنرستان‌های ما فعال و احیاء شده اند. توجیه والدین راز موفقیت هدایت تحصیلی شاهرود است.
موسوی از نقش و فعالیت‌های انجمن‌های اولیاء‌و مربیان تقدیر و تشکر کرد و گفت: هرجا که تعامل مناسب با انجمن‌ها و خانواد‌ها داشته ایم عملکرد آموزش و پرورش نیز ارتقائی مشهود داشته است.
در دیدار داوود قلیچی گفت: دغدغه ما "مدیریت صحیح" است، لازم است در شرایط خاص، تصمیم‌های مناسب و درست و نیز ارزیابی و سنجش بازخورد‌ها اتفاق بیافتد.
وی افزود: خوشبختانه در عملکرد آموزش و پرورش از نظر خرد جمعی با رویکردی مثبت روبرو هستیم. دغدغه‌های افراد نسبت به سال‌ها گذشته بسیار کاهش داده است و این مسئله با توجه به جایگاه ویژه شاهرود در استان مهم است.
قلیچی در نگاهی به آموزش و پرورش شاهرود افزود: هنوز نگاه منفی به هنرستان‌ها باقی مانده است امیدوارم با آگاهی خانواده‌ها نسبت به محیط تحول یافته هنرستان ها، پدرام و مادران با کنارگذاشتن آرزو‌های تاریخ گذشته خود؛ آینده‌ای حقیقی و واقعی را برای فرزندان خود رقم بزنند.
وی ادامه داد: نرم افزار "شاد" و انتقاداتی که به آن می‌شود به دلیل آن است که ما با حوادث به صورت غیرمترقبه برخورد کرده ایم؛ ما باید زودتر برای هر بحرانی آماده شویم ... امیدوارم شاد بعد از کرونا هم بماند! اپلیکشن شاد می‌تواند ابزار توانمند آموزش و پرورش در برابر مؤسسات آموزشی غیر دولتی (کنکور و ..) باشد.
قلیچی در ضرورت تقویت فضای مجازی آموزشی گفت: هم اکنون در برخی از کشور‌ها با حذف کتاب‌های درسی؛ تمام محتوای آموزشی در یک لپ تاب در اختیار دانش آموز است! رویکرد آینده نگرانه داشته باشیم.
مریم‌هراتی نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش شاهرود در پی اتفاقات این سال‌ها (تحول نیروی انسانی) موفق و سربلند بیرون آمده است و عاقبت بخیر شده است، در این مدت مجموعه آموزش و پرورش با آرامش و هوشمندانه عمل کرده است! و هم اکنون مسئولیت خیلی زیاد با حداکثر توان وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد.
وی افزود: شرایط کرونایی فعالیت‌های حضوری انجمن را کم کرد، ولی به جای آن حضور همه‌ی والدین در بستر فضای مجازی پررنگ‌تر شد. فضای مجازی ابعاد مثبت فراوانی دارد و فعالیت‌های مجازی مدارس شاهرود مکمل بسیار خوب صدا و سیما و ... بوده است.
نمایندگان هیأت رئیسه انجمن‌های اولیاء و مربیان شاهرود از سرکار خانم یاورپناه که تلاش‌های بسیار ارزشمند در تقویت و گسترش فعالیت‌های انجمن به ثمر رسانده اند تشکر و قدردانی کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار