خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:

ماه رمضان ماه انس عمیق با قرآن کریم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: ماه رمضان ماه انس عمیق با قرآن کریم است و این انس با قرآن کریم روح انسان خاکی را آسمانی می‌کند و از تمام قید و بندهای زمینی و گرفتاری‌های دنیوی و حتی روحی خلاصی می‌بخشد.
کد خبر: ۹۲۳۹۵۳۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

ماه رمضان ماه انس عمیق با قرآن کریم استحجت الاسلام محمد ولی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار داشت: ماه رمضان ماه انس عمیق با قرآن کریم است و این انس با قرآن کریم روح انسان خاکی را آسمانی می‌کند و از تمام قید و بندهای زمینی و گرفتاری‌های دنیوی و حتی روحی خلاصی می‌بخشد.

وی با تاکید بر استفاده از ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان ابراز داشت: متاسفانه نگاه برخی از مردم در شرایط کنونی به قرآن کریم به عنوان یک کتاب در کنار سایر کتب است که در کتابخانه‌های منازل نگهداری می‌شوند و ارزش و جایگاه این کلام وحی را به صورت کامل نمی‌دانند و تلاشی نیز در راستای شناخت بیشتر آن نمی‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار افزود: با قرائت آیات قرآن کریم به ضرورت پناه بردن به آیات این کتاب الهی پی می‌بریم، چراکه خداوند در قرآن کریم به تمسک به خود قرآن و آیات نورانی آن در شرایط مختلف سفارش کرده و خیر مردم را در فهم آیات قرآن دانسته است و این فهم دقیق با قرائت و تدبر و انس بیشتر با قرآن کریم حاصل می‌شود.

وی ابراز داشت: در زمان‌های نه چندان دور با برگزاری مجالس خانگی قرآن و آموزش آن به کودکان و افراد مختلف و تشویق به شرکت در این جلسات از مهجوریت قرآن کمی کاسته شده بود که متاسفانه با تعطیلی این مجالس دوباره نسل‌های ما از قرآن دور شده‌اند و انس چندانی با قرآن کریم ندارند.

دارابی با تاکید بر استفاده از بستر و ظرفیت فضای مجازی گفت: در هر شرایط با استفاده از ظرفیت‌های آن زمان می‌توان  برخی از اهداف را دنبال کرد که این روش در مورد قرآن کریم نیز صدق می‌کند و ما باید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موجود با روش‌های جذاب و تاثیرگذار به نسل جوان و نوجوان و حتی بزرگسالان لذت واقعی قرآن را بچشانیم تا به طبع آن، آنها با قرآن کریم مانوس شوند.

وی در پایان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح سپاه و بسیج در ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت:  بدون شک این محافل اثر وضعی خوبی خواهد داشت و روح انسان را بالا می‌برد و انسان را آسمانی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات