خبرهای داغ:
نوعی از کروناویروس موجود در بون خفاش_ همانند ویروس سارس_توانایی بروز بیماری در انسان را دارد.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۷۹
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
خلاصه ای از یک مقاله که در سال ۲۰۱۵در مجله نیچرمدیسین منتشر شده است 

به گزارش خبرنگا بسیج علمی از خراسان جنوبی، ظهور سندرم حاد تنفسی در خاورمیانه توسط  ویروس sars باعث شد که ما در اینجا پتانسیل بیماری زایی ویروس مانند  sars_covرا با shco14 را مقایسه کنیم، که هم اکنون در جمعیت خفاش های چینی در گردش است. با استفاده از سیستم ژنتیکی معکوس sars_cov، ما ویروس دست ساخته را بیان و مشخص کردیم از سنبله coronavirus saco14 خفاش ودر موش آثارآن را بررسی کردیم. این ویروس به طور موثری        می تواند در سلول های هوایی انسان وموش تکثیر شود. این ویروس در ریه موش قابلیت پاتوژنز قابل توجهی دارد که روش های ایمنی درمانی وپیشگیری کننده مبتنی برsars برای این ویروس اثر بخشی ضعیفی را نشان داد. برپایه این یافته ها، ما ویروس نوترکیب  shco14را در شرایط  in vitroو  in vivoتکثیر داده ایم که کار ما نشان  می دهد یک خطر بالقوه مانند  sars_covازویروس های در حال گردش در جمعیت خفاش های چینی دوباره می تواند ظهور کند. توالی شناسایی شده از ویروس های شبیه به  sarsکه در جمعیت خفاش های چینی در گردش هستند ممکن است در آینده تهدید کننده باشد.

ما برای بررسی پتانسیل آلوده شدن انسان یک ویروس نو ترکیب جدید  و خطرناک  را ازویروس cov s خفاش ایجاد کرده ایم . درخت CoVs رابه سه گروه فیلوژنتیک مجزا تقسیم می کنند، که به عنوان a_ CoVs ،B_CoVs   و  y_ CoVs تعریف شده است. داده ها توانایی ویروس های نو ترکیب SHCO14 را برای آلودگی سلول های راه هوایی انسان تایید می کنند. ما به وسیله آنتی بادی ها مونوکلونال انسانی ویروس sars_cov عمل تزریق را انجام دادیم نتیجه عمل عدم وجود فعالیت خنثی کننده آنتی بادی ها در برابر SHCO14 شد.

*مهمترین عاملی که موجب ضرورت بررسی بیشتر در زمینه این ویروس را مشخص می کند، عدم موفقیت درمان های موجود است. علاوه  بر ارائه آمادگی  در برابر پیدایش این گونه ویروس ها در آینده، این رویکرد باید در متن تعهد دولت آمریکا در مورد توقف حصول عملکرد مطالعات،مورد توجه قرار گیرد.

  • مقاله فوق دارای 15 نفر بوده که در تحقیقاتی اپید میولوژی، دپارتمان زیست شناسی سلولی وفیزیولوژی و موسسات سرطان در کشورهای ایالات متحده،چین و سوئیس نوشته شده است.
  • درمقاله مذکوربه جهش ژنتیکی درویروس کرونا اشاره شده ولی تغییرات اعمال شده بیان نگردیده است.
  • جهت آزمایشات ویروس کرونا توسط چند محقق از چین که در نوع خفاش موجود در اقلیم زیستی چین حضور دارد تهیه و به ایالات متهده ارسال شده است.
  • تیم مذکور به صورت ویژه بر روی تاثیر ویروس کرونا بر روی انسان و نحوه گسترش آن تمرکز داشته وطی سالیان گذشته مقالات مختلفی را منتشرنموده اند.
  • در بررسی مقالات این 15نفر مشخص می گردد که به دنبال جهش در این ویروس بوده  که منجر به ظهور سندرم حاد تنفسی در انسان می گردد.
  • نویسندگان مقاله مذکور به دنبال گسترش کرونا بوده وتمرکزویژه ای برتاثیرسندرم حاد تنفسی در خاور میانه دارد این موضوع درسایر مقالات منتشرشده توسط این افراد به وضوح قابل رویت می باشد.
  • کلمات ویروس کرونا موجود در خفاش چین_ سندرم حاد تنفسی_ منطقه خاور میانه به صورت کلیدی و ویژه دراکثر مقالات منتشر شده این افراد رویت

می شود.

  • در بخشی از مقاله مذکور بیان گردیده است که درمان های موجود موفقیت های لازم را نداشته است . همچنین از دولت آمریکا خواسته شده علاوه بر آمادگی در برابر پیدایش این گونه ویروس ها درآینده باید تعهد متنی درمورد عدم ممنوعیت انجام مطالعات و آزمایشات در خصوص حصول عملکرد این ویروس را اعمال نماید.
  • روشهای درمانی بیماری سارس برای ویروس کرونا موفقیت آمیز نبوده است.

لازم به ذکر است که مقاله مذکور چهار مورد از نگرانی های تحقیقاتی ((GOF می باشد.

  1. وجود مطالعاتی مشابه در مورد ساختن ویروس های نوترکیب
  2. افزایش قدرت بیماری زایی در پستانداران که سویه ها بسیار مخاطره آمیز هستند
  3. این مدل از ویروس های دست ساخته را بعد از ایجاد نمی تواند حذف کرد
  4. ونگرانی دیگر محدودیت های درمانی است.

** درنهایت به طور خلاصه باید بیان کرد که چرا این تیم متشکل شده از چند کشور تحقیقات گسترده ای بر روی ویروس کرونا موجود در بدن خفاش چینی داشته و با چه اهداف و دلایلی به دنبال تغییر در ژنتیک آن می باشد که بتواند همانند عمل ویروس سارس بر ریه انسان را عمل نماید. ونکته بسیار مهم که چرا به دنبال تاثیر گسترش آن در منطقه خاور میانه می باشند وبرخی از سوالات دیگر که دست یابی به پاسخ آن به راحتی ممکن نیست.

ارسال نظرات