شب قدر شب نزول قرآن شبی که در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد شده است شبی که از مقام و مرتبت از هزار ماه والا تر است شبی که مقدرات یک ساله ی انسان ها در آن صورت میگیرد.
کد خبر: ۹۲۴۰۸۴۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

اولین شب قدر متفاوت اردبیلی ها

به گزارش خبرگزاری  بسیج از اردبیل ، شب قدر شب نزول قرآن شبی که در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد شده است شبی که از مقام و مرتبت از هزار ماه والا تر است شبی که مقدرات یک ساله ی انسان ها در آن صورت میگیرد.

شب های قدر فرصتی برای آمرزش گناهانمان و تقرب به ذات مقدس الله و مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب است که امسال برگزاری آن به علت عدم شیوع بیماری کرونا و رعایت موارد بهداشتی بدون حضور فیزیکی مردم و به صورت پخش زنده از صداو سیماو شبکه های استانی  همچنین از طریق تعدادی از شبکه های مجازی انجام شد.

آیت الله سید حسن عاملی  در این مراسم که در مصلی بزرگ اردبیل برگزار شد از فضایل بی شمار حضرت علی (ع) به وحدت بین آن حضرت و پیامبر اکرم (ص) اشاره کرده و افزود: تمام صفات حضرت پیامبر را میتوان در حضرت علی (ع) یافت.

آیت الله سید حسن عاملی در مراسم شب ۱۹ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ اردبیل اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) معجزه رسالت خاتمیت و قدرت روحی حضرت ختمی مرتبت است.

وی افزود: در تاریخ هیچ شخصیتی به غیر از حضرت علی(ع) که بتواند تمام فضیلت‌ها را یک‌جا داشته باشد وجود ندارد و تربیت ایشان قطعا تربیت زمینی نیست.

امام جمعه اردبیل به فضیلت‌های فراوان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: عده‌ای برترین فضیلت را فرمایش پیامبراکرم(ص) درباره همراهی حق با علی(ع) و علی(ع) با حق می‌دانند، پیامبراکرم(ص) تابلوی بزرگی نهاده که اگر به دنبال حق هستید باید رهرو علی(ع) باشید.

آیت اله عاملی به فضیلت‌های دیگر امیرالمومنان علی(ع) نیز اشاره کرد و بیان داشت: عده‌ای دیگر به احادیث و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) اشاره می‌کنند که می‌فرمایند؛ علی از من و من از علی هستم.

وی به امامت و نقش ولایت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: خداوند متعال در جامعه اسلامی مرجعیت علمی و دینی قرار داده و تفسیر مفاهیم قرآنی، نبوت و توحید را بر عهده امام قرار داده است.

آیت اله عاملی تصریح کرد: بدون مرجعیت دینی، اسلام به فرقه‌ها و گروه‌های مختلفی همانند داعش و ... تقسیم می‌شود.

امام جمعه اردبیل امامت را بالاترین عنصر وحدت دانست و اظهار داشت: جامعه اسلامی بدون وحدت تکه تکه شده و از بین می‌رود.

وی بزرگترین نعمت پروردگار متعال را ولایت و رهبری صالح در جامعه اسلامی دانست و گفت: امام رضا(ع) فرمودند که در روز حساب از ولایت ما سوال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل در پایان مراسم مداح اهل بیت حاج علیرضا اسفندیاری با مداحی زیبای خود معنویت مضاعف را به این مراسم بخشید

 

خبرنگار حسین ایمانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار