برگزاری رزمایش دانش‌آموزی مواسات در رشت:
رزمایش دانش‌آموزی مواسات در رشت برگزار شد و در خلال آن گروه‌های دانش‌آموزی عضو انجمن اسلامی ۴۰۰ بسته حمایتی و معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردند.
کد خبر: ۹۲۴۱۰۵۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، رزمایش دانش‌آموزی مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه با هدف کمک به قشرهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا امروز در رشت برگزار شد و در خلال آن گروه‌های مختلف دانش‌آموزی عضو انجمن اسلامی 400 بسته حمایتی و معیشتی شامل اقلام اساسی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردند.

منتخب مردم رشت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در حقیقت مصداق همان تعاونوا علی ابر و تقوی است اظهار داشت: اینکه نوجوانان و جوانان در امور دینی و قرآنی و مواسات در کنار هم هستند و به یاری هموطنان خود می‌روند صحنه‌ بسیار زیبایی است.

محمدرضا احمدی با تأکید بر اینکه نمونه‌های رشادت، ایثار، فداکاری‌ و جهاد جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس به وفور وجود دارد خاطرنشان کرد: جوانان این مرز و بوم در تمامی دوران‌ها و بحران‌های به وجود آمده همواره نشان دادند که به تمام جان خود از انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس آن دفاع می‌کنند.

منتخب مردم رشت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیام ارزشمند رزمایش مواسات را یاری رساندن به نیازمندان تلقی کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه ما باید صدای محرومان و مستضعفان باشیم زیرا نیازمندان به جهت عزت و شرافت والای خود مشکلاتشان را عنوان نمی‌کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان" نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از کمک و همراهی ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و مجموعه آموزش و پرورش برای برگزاری رزمایش مواسات اظهار داشت: امیدواریم تمام این اتفاقات و نمایش ایثار و فداکاری‌ها در راستای زمینه‌سازی ظهور و دولت مهدوی(عج) باشد.

محمد لطیفی تشکیل قرارگاه جهادی شهید حسینعلی پورابراهیمی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های حمایتی نخستین اقدام این قرارگاه محسوب می‌شود و پخت و توزیع غذای گرم برای خانواده‌های دانش‌آموزان در شب 23 ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم، مواسات را یک کار بسیار ارزشمند و نیکو در دوران سخت شیوع ویروس کرونا خواند و اظهار داشت: از کسانی که این فرصت را فراهم کردند تا اینکه جلوه‌های بسیار درخشانی را به کمک همه دوستداران ارائه خدمت به ویژه همکاران و دانش‌آموزان بیافرینند تشکر می‌کنم.

نادر جهان‌آرای کمک به نیازمندان و محرومان و لزوم فرهنگ‌سازی و الگوسازی آن را در جامعه امری لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: نیروهای فرهنگی الگوهای بسیار خوب و مؤثری هستند و غیر از کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم، باید فرهنگ‌سازی همراهی و همدلی و مهربانی کردن را در همه ایام نهادینه کنیم.

 وی با اشاره به همراهی و اتحاد همه مردم و قوای مختلف جامعه در تمام بحران‌ها و دوره‌هایی که از نقطه‌های خاص تاریخ انقلاب اسلامی بوده است ابراز داشت: در این مقطع حساس هم که به جهت شیوع کرونا مشکلات زیادی در جامعه ایجاد شده است نیز نشانی از همراهی، همدلی و مهربانی را برای همگان شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اثرگذاری فعالیت‌های مجموعه‌ها و خیرخواهان در زمینه تقویت جایگاه کمک به نیازمندان را مثبت و بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش ضمن شناسایی نیازمندان توانسته جلوه‌های زیبایی از همراهی خوب مجموعه همکاران و دانش‌آموزان را در کارنامه خود ثبت کند.

به گزارش بسیج، پس از این مراسم نزدیک به 400 بسته به ارزش 90 میلیون شامل اقلامی نظیر روغن، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، برنج، شکر، حبوبات، سویا و ماکارونی توسط گروه‌های دانش‌آموزی انجمن اسلامی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات