امام جمعه شهرکرد؛

زکات فطره برای نیازمندان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: زکات فطره برای نیازمندان است.
کد خبر: ۹۲۴۱۴۵۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جلسه ستاد اقامه نماز و شورای زکات استان گفت: سال گذشته رقم قابل توجهی زکات فطره جمع آوری شد که رقم خوب و ارزشمندی است و متمرکز است، این نشان دهنده این است که اگر ما خوب برنامه ریزی بکنیم و واقعا برنامه متمرکز داشته باشیم حتما می توانیم بهتر از این ها هم عمل کنیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مردم نسبت به زکات فطره همه آمادگی دارند، زکات فطره معمولا جا افتاده است، فرهنگ زکات فطره جا افتاده است و حتی آن هایی هم که روزه نمی گیرند مقیدند زکات فطره را به هر شکل ممکن بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: هرچه ما بتوانیم زکات را متمرکز جمع بکنیم، تبعا بهتر می شود برای مصرف برنامه ریزی کرد و بهتر می شود فواید این زکات را به جامعه رساند و لازمه اش شناسایی گروه هایی است که می خواهند زکات جمع آوری بکنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: زکات فطره برای نیازمندان است، نیازمندان هم فقط آن هایی نیستند که تحت پوشش کمیته امداد یا تحت پوشش بهزیستی یا تحت پوشش سایر دستگاه ها هستند، بسیاری از نیازمندان هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند ولی باید از این زکات فطره بهره مندشان کرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: شرایط فعلی تقریبا به گونه ای است که به احتمال قوی نماز عید برگزار بشود و خب امکان جمع آوری متمرکز زکات فطره هم بهتر خواهد بود، هرچند اگر هم به فرض نماز عید نبود راه برای جمع آوری زکات بسته نیست و ما باید اطلاع رسانی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان به اهمیت ویژه نماز جماعت اشاره کرد و افزود: ما نسبت به برگزاری نماز جماعت در ادارات و مدارس باید یک برنامه جدی داشته باشیم که الان هم هست اما به نظر می رسد علی رغم این همه جلساتی که داشتیم هنوز جایگاه خودش را آنجور که باید پیدا نکرده است.

امام جمعه شهرکرد گفت: نماز مسئله اساسی، ریشه ای و کلیدی است، عمود است، عروج است، سازنده است، نور است و جهت دهنده است و مخصوصا در مدارس مهم است، در ادارت مهم است، به لحاظ اینکه این ها هر کدام می خواهند نقش تربیتی برای جامعه بیافرینند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: اگر مومنی کسر نماز گذاشت، حتما کسر خدمت هم می گذارد، حتی کسر وظیفه اش هم می گذارد و خدای نخواسته شیطان او را فریب می دهد، کسر نماز گذاشتن حتما منجر می شود به کسر گذاشتن در بسیاری از مسائل دیگر.

نماینده ولی فقیه در استان به لزوم رعایت مسایل بهداشتی اشاره کرد و افزود: رعایت ضوابط کرونا و مسائل بهداشتی حتما جزء ضرورت های امروز جامعه ماست، حتما باید رعایت بشود، اولویت اولمان هم هست اما می توان در همین شرایط نیز با فاصله های یک متری نماز جماعت را در ادارات و مدارس اقامه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار