خبرهای داغ:
آرزو یوسفی

یاداشت به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات

یاداشت به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات، روابط عمومی هنر زیبا اندیشی و پرورش زیبایی های اطراف ماست.
کد خبر: ۹۲۴۱۶۳۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه فعالان روابط عمومی و علوم ارتباطات اجتماعی تبریک گفته و آرزوی قبولی طاعات و عبادات این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند : روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی سازمانها از یک سو و ازسوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد. و در جایی دیگر می فرمایند : روابط عمومی ها به طور هنرمندانه اطلاع رسانی کنند تا مردم با جان و دل بپذیرند.

روابط عمومی نهادي است كه به جوامع نوين تعلق دارد و در روند پيدايش و رشد سازمان‌هاي نوين، براي تسهيل ارتباط ميان سازمان ها با محيط دروني و بيروني، مخاطبان، گروه‌هاي تأثيرگذار و تأثيرپذير از سازمان‌، افكار عمومي، رسانه‌ها و سازمان هاي ديگر ايجاد شده است.

روابط عمومي ها، چشم سازمان هستند براي بهتر ديدن، گوش سازمان هستند براي بهتر شنيدن و زبان سازمان هستند براي بهتر سخن گفتن و از طرف ديگر رسانه ها را نيز می توان بهترين و گوياترين وسيله برای انتقال پیام به جامعه دانست که می توانند سازمان را  از طريق درج خبر، گزارش، يادداشت، مقاله و انتشار عكس، فیلم، طرح و كاريكاتور معرفي مي كنند.

شعار امسال هفته روابط عمومی و ارتباطات « روابط عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم » است و از سوی رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی عناوین روزهای این هفته مشخص شده است.

27 اردیبهشت : روابط عمومی و علم

28 اردیبهشت : روابط عمومی و فضای مجازی

29 اردیبهشت : روابط عمومی و سواد رسانه

30 اردیبهشت : روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی

31 اردیبهشت : روابط عمومی و مدیریت بحران

1 خرداد : روابط عمومی و سلامت

2 خرداد : روابط عمومی و جهش تولید

روابط عمومی ها نقش حیاتی و اساسی در هر سازمانی را دارند اما این نهاد همیشه مورد کم توجهی برخی مسئولین بوده و چالش های بسیاری در بهتر انجام دادن وظایف خود دارند.

یکی از چالش های روابط عمومی درنیروهای مسلح و برخی از سازمان های دولتی سنتی عمل نمودن است ، اگر به روش سنتی عمل کنیم راه بجایی نخواهیم برد و وظایف و تکالیف یک روابط عمومی پویا محقق نشده  و روابط عمومی به یک عنصر بی خاصیت ، زایید و تشریفاتی در خواهد آمد.

ما در عصر ارتباطات و اطلاعات حضور داریم و لازمه کار روابط عمومی ها ورود به عرصه الکترونیک یا همان فضای مجازی است که اخبار و وقایع سازمان را به صورت شفاف ، واضح و به موقع در کوتاه ترین زمان به مخاطب و ذینفعان سازمان اطلاع رسانی کنند.

یکی دیگر از چالش های روابط عمومی نداشتن نیروی متخصص و کمبود نیرو در این مجموعه است که باید مورد توجه قرار گرفته و مدیران و مسئولین سازمان ها با دقت بیشتری به این قضیه نگاه کنند چون نبود نیروی متخصص باعث می شود فعالیت های سازمان به خوبی برای جامعه و مردم منعکس نشود و این فرمایش رهبری که می فرمایند : روابط عمومی ها به طور هنرمندانه اطلاع رسانی کنند تا مردم با جان و دل بپذیرند محقق نخواهد شد.

حال با وجود این چالش ها و مشکلات دیگری که مجال بیان آن نیست باید مسئولین و مدیران را از لحاظ سواد رسانه مسلح نمود تا همگام با روابط عمومی پیش بروند ، تحقیقات نشان می دهد که مدیرانی که دارای هوش فرهنگی بالا و دانش روابط عمومی و سواد رسانه ای بالایی دارند ، در آن سازمان ها روابط عمومی نیز پویا و فعال می باشد و به حق گوش ، چشم و زبان سازمان خواهند بود.

یاداشت از: روابط عمومی سپاه شهرستان بجنورد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار