مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

نعمت ولایت، تنها منتی که خدا برسر انسان گذاشت

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلابا بیان اینکه خدای متعال نعمات زیای به انسان عطا کرد و منتی هم ندارد، گفت:نعمت ولایت، تنها منتی که خدا برسر انسان گذاشت.
کد خبر: ۹۲۴۱۶۸۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

نعمت ولایت، تنها منتی که خدا برسر انسان گذاشت / شرایط استجابت دعا در شب قدر عفو و گذشت است

به گزارزش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام غلامحسن تسخیریمسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا پیش از ظهرامروز در جمع پایوران سپاه ساری ، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، با اشاره به اینکه خدا ازبندگان خود انتظار دارد، گفت:‌خدای متعال نعمات زیای به انسان عطا کرد اما منتی بر سر انسان نگذاشت الا نعمت ولایت.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه نعمات خدا قابل شمارش نیست ، افزود:‌اگر انسان چیزی به کسی داد یا کاری انجام داد، نباید منت بگذارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه خدای متعال توبه و عذرخواهی انسان را اگرچه نافرمانی زیادی کرده باشد می بخشد با شرح روایتی ادامه داد:‌ایت الله بهجت (ره) نقل می کند که حضرت عیسی(ع) به درگاه خدا تضرع کرد و گفت این شیطان هم خودش را گرفتار کرده و هم مردم را گرفتار می کند او را ببخش تا هم او نجات پیدا کند و هم مردم را گرفتار نکند. خدای متعال به عیسی(ع) فرمود شیطان را می بخشم به شرط آنکه بگوید من خطا کردم ببخش. وقتی حضرت عیسی(ع) به شیطان گفت من واسطه شدم تا خدا تو را ببخشد برو نزد خدا و بگو خطا کردم ببخش، اما شیطان از این سرباز زد و گفت من از خدا عذرخواهی کنم؟

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا همین رابطه خاطر نشان کرد:‌ انسان هم باید مثل خدا عفو کند . اگر کسی هم ظلمی کرد یا مورد ظلمی قرار گرفتید ، او را ببخشید.

حجت الاسلام تسخیری در جمع پایوران ساری با تصریح بر اینکه محاسبات خدا با محاسبات انسان فرق دارد و سبک معامله خدا با بندگانش متفاوت است، افزود:‌خدای متعال عمل فردای بندگانش را حساب نمی کند.و می فرماید ای بنده من تو غصه روزی فردا را نخور.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه با اشاره به اینکه دو قطره  پیش خدا محبوب است، خاطرنشان کرد:‌ یک قطره اشکی که در نیمه های شب از خوف خدا جاری است . و دیگری قطره خونی که در راه خدا جاری می شود و خدا مشتری این خون است.

حجت الاسلام تسخیری به شب های قدر و شرایط استجابت دعا هم اشاره کرد و یادآور شد:‌باید در شب های قدر دل ها را پاک کرد .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا افزود:‌ علمای اسلام گفتند که اگر می خواهید در شب قدر دعاهایتان مستجاب شود، در حق همدیگر دعا کنید و  همدیگر را ببخشید.

حجت الاسلام تخسیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت:‌انسان هرچه از عمر آن می گذرد در دو چیز جوان می شود،آرزوی دراز و طمع .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها