معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد

احیای یک هزار و 500 واحد تولیدی تا پایان سال

معاون وزیر صمت گفت: قرار است در سال جاری 1هزار و500 واحد تولیدی راکد را احیا کنیم و در این مسیر می‌توانیم از نقش بسیج در احیا و افزایش ظرفیت تولید استفاده کرد.
کد خبر: ۹۲۴۱۹۵۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

محسن صالحی‌نیا معاون وزير صنعت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی بسیج با با بیان اینکه بیش از 96 درصد صنایع ما را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد اظهار کرد: ما 45 هزار واحد تولیدی داریم و چیزی در حدود 35 هزار طرح‌ که بالای 96 درصد آن‌ها کوچک هستند در حال اجرای طرحند که از این تعداد  حدود 10 درصد از آن‌ها در موقعیتی هستند که امسال و سال آینده  به بهره‌برداری می‌رسند. 

 صالحی در ادامه ارائه آمار خود گفت: از 45 هزار واحد تولیدی بیش از 10 هزار واحد آن راکد است اما در سال جاری قرار است هزار و 500 واحد آن را احیا کنیم و در این مسیر می توانیم از نقش بسیج در احیا و افزایش ظرفیت تولید استفاده کنیم.

وی افزود:طبق آمار 22 درصد از واحدهای تولیدی کشور تعطیل، 23 درصد زیر 50 درصد و حدود 30 درصد بین 50 تا 70 درصد و مابقی بالای 70 درصد در حال فعالیت هستند.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به شرایط کنونی کشور و جهان و همچنین عدم فروش کالاهای اساسی به کشورمان خاطرنشان کرد: بهترین فرصت است که ما بتوانم استفاده از حداکثر ظرفیت بهره‌برداری را هدف کار خود قرار دهیم و در ادامه کار علاوه بر پایش عارضه‌یابی ارتقاء ظرفیت را در دستور کار خود قرار دهیم.

ارسال نظرات