منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم در گفت وگو با «بسیج»:
منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با اشاره به شعار سال گفت: حل مشکلات کارگران یکی از مولفه های مهم جهش تولید است و این نیازمند عزم همه جانبه همه دستگاه ها است که باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۶۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان  در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛با اشاره به شعار "جهش تولید" و ضرورت تحقق آن،گفت: یکی از موضوعاتی که در جهش تولید موثر است بحث حمایت از کارگران است که این حمایت دارای ابعاد گسترده ای است و باید به آن توجه داشت.

وی افزود: مهمترین موضوعی که امروز باید در مورد کارگران به آن توجه داشت تامین امنیت شغلی کارگران است که دارای اهمیت زیادی است و امنیت شغلی کارگران از این جهت است که کارگر بداند تا پایان عمر در آن فعالیت مشغول است و اینکه کارگری به مدت یک هفته و یا یک ماه و چند ماه در شغلی باشد برای کارگر مطلوب نیست و اینکه کار برای کارگران مادام العمر باشد یکی از دغدغه های مهم آنها است.

منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان  در مجلس یازدهم در این خصوص ادامه داد: پرداخت حقوق به موقع کارگران از دیگر دغدغه های آنها است که متاسفانه برخی از واحدهای کارگری امروز با این مشکل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه امروز تورم در کشور بیش از ۴۶ درصد است اما شاهد هستیم برای افزایش حقوق کارگران اهمیت آنچنانی داده نمی شود و امروز خود دولت اعلام می کند کسانی که زیر ۳ میلیون حقوق می گیرند زیر خط فقر هستند و این درحالی است که حقوق کارگران کمتر از دو میلیون تومان است و لذا این مسئله نمی تواند امید را در وجود کارگران برای تحقق جهش تولید ایجاد کند

آصفری با تأکید بر اینکه امروز مدیریت در جامعه کارگری نیازمند خلاقیت و نوآوری می باشد،گفت: لازمه این نوآوری تامین نیازمندی های اولیه کارگران همچون معیشت، مسکن و رفاه آنها است .

وی تأمین مسکن برای کارگران را یک ضرورت خواند و گفت: متاسفانه امروز بیش از ۵۰ درصد از کارگران ما در مسکن های اجاره ای ساکن هستند و این نیازمند توجه ویژه است چراکه امروز وقتی که برای تامین یک منزل به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان احتیاج است یک کارگر چگونه می تواند آن را تهیه کند.

منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان  در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: حل مشکلات کارگران یکی از مولفه های مهم جهش تولید است و این نیازمند عزم همه جانبه همه دستگاه ها است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات