مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با «بسیج»:

عشایر یکی از برجسته ترین قشرهای کشور است

مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: جامعه عشایری در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تحکیم وحدت و همگرایی و ارتقا روحیه وفاداری به نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه نقس اساسی داشته است.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۸۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

سرهنگ پاسدار مهدی جهانزاده، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: عشایر از اولین گروه‌هایی بودند که به ندای امام راحل به مبارزه با رژیم ستم شاهی پیوستند و لبیک گوی ندای امام ره بودند؛ لذا در دوران مبارزه علما سران و بزرگان جامعه عشایری پشت سرحضرت امام راحل حرکت کردند؛ و نقش عظیمی در پیروزی انقلاب داشتند.
 
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی سران عشایر با به کارگیری افراد ایل و طایفه خود در راه تثبیت انقلاب و کمک به امنیت کشور نقش ماندگاری ایفا کرده و خواهند کرد.
 
سرهنگ جهانزاده ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی عشایر جز اولین افرادی بودند که در برای دفاع از کشور رهسپار جبهه‌ها حق علیه باطل شدند، تقدیم شهدا قشر عشایری در هشت سال دفاع مقدس بهترین سند بر نقش درخشان عشایر در انقلاب اسلامی است.
 
مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای عشایر یکی از برجسته ترین قشرهای کشور است که هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از کشور سهیم اند.
 
این مسئول بیان کرد: ارج گذاری به نقش جامعه عشایری در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و تحکیم وحدت و همگرایی و ارتقا روحیه وفاداری جامعه عشایری به نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه از اهداف برگزاری ویژه برنامه های هفته بسیج عشایری در سطح استان سیستان و بلوچستان است.
 
سرهنگ جهانزاده تصریح کرد: تشکیل ستاد اجرایی روز بسیج عشایری با مسئولیت فرمانده حوزه عشایری و پایگاههای مقاومت بسیج، مصاحبه با خیران، سران، بزرگان ایلات و طوایف عشایری در راستای کمک مومنانه، درج و انتشار در فضای مجازی و سایت بسیج عشایری، توزیع بسته های معیشتی در راستای کمک مومنانه در مناطق محروم عشایری، تجلیل از برگزیدگان بسیجی و کارآفرینان نمونه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا در حوزه های اقتصاد مقاومتی، علمی با توجه به نامگذاری شعار سال 99، دیدار سران ایلات و طوایف با ائمه جمعه، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم عشایری، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در مناطق عشایری، شرکت بسیجیان در نماز جمعه، دیدار از خانواده معظم شهدا عشایر، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا را از مهم ترین ویژه برنامه های اجرایی تا پایان هفته در سطح استان سیستان و بلوچستان برشمرد.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار