سعد زعفری هشجین

مهلت ثبت نام دریافت بیمه همگانی سلامت تمدید شد

افراد فاقد بیمه با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت نام خود را تکمیل کنند.
کد خبر: ۹۲۴۲۲۵۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

مهلت ثبت نام دریافت بیمه همگانی سلامت تمدید شد

به گزارش خبرگزاری بسیج در اردبیل ، وحید سید خلیل اللهی در نشست هم‌اندیشی با خبرگزاری های استان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 45 هزار نفر در آزمون وسع برای دریافت دفترچه همگانی بیمه سلامت شرکت کردهاند، اظهار کرد: افرادی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نباشند.

وی به پوشش حداکثری بیمه سلامت همگانی و انجام آزمون وسع در استان اشاره کرد و گفت: مهلت ثبت نام برای دریافت دفترچه سلامت تا ابتدای اردیبهشت بود بطوریکه به‌علت وضعیت اقتصادی موجود و شیوع بیماری کرونا تا آخر خردادماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه در سطح استان اردبیل قدم‌های خوبی برای الکترونیکی کردن نسخه‌های پزشکی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستانها بجز اردبیل کلیه اسناد پزشکی در حوزه بیمه سلامت در بخش درمان دولتی الکترونیکی شده است .

وی با اشاره به محاسن الکترنیکی شدن نظام ارجاع دارو افزود: الکترونیکی شدن نسخه‌ها و اسناد پزشکی نظارت‌ها افزایش داده و از اشتباهات احتمالی جلوگیری می‌کند.

سید خلیل اللهی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی این بیمه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 250میلیارد تومان برای درمان دارندگان بیمه سلامت در استان هزینه شده است بطوریکه 60درصد این هزینه‌ها به بستری اختصاص داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی به تمام بیمه شدگان روستایی خود خدمات رایگان ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از سوی بیمه سلامت همگانی خدمات دریافت کرده‌اند که 50 درصد آنها به صورت رایگان می‌باشد.

به گفته وی در مجموع تا به امروز حدود 160هزار نفر در سطح استان به‌صورت رایگان عضو بیمه سلامت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار