خبرهای داغ:
استاد عالی حوزه علمیه اهواز:

تقوای رمضانی با روزه داری و ریاضت امکانپذیر است

استاد عالی حوزه علمیه اهواز گفت: خداوند انتظار دارد انسان در ماه رمضان به واسطه روزه داری و ریاضت، متقی شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۹۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در سلسله مباحث یار اظهار داشت: روز‌های باقی مانده از ماه رمضان پله سعادت برای انسان‌هایی است که درست استفاده کنند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه باید به ریسمان الهی (قرآن صامت و ناطق) چنگ زد، افزود: خطاب آیه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ» به انسان‌های حاضر است، دل‌ها را با آیه‌های قرآنی زنده کنیم.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) بیان داشت: از بسیاری علما و بزرگان نقل شده که به هنگام خستگی و برای شادابی و قوت بیشتر، به تلاوت آیه‌های قرآنی می‌پرداختند و به هر آیه‌ای که «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» داشته باشد، می‌رسیدند، شعف دوچندانی به دست می‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه انسان‌های متقی در صورت تسلط بر اسب سرکش نفس پیروز می‌شوند، ادامه داد: علما و بزرگان علت شادی به هنگام تلاوت آیه دربرگیرنده «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» را اینگونه بیان کردند که احساس می‌کنیم مورد خطاب ما هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند انتظار دارد در ماه رمضان به واسطه روزه داری و ریاضت، متقی بشویم، گفت: نه تنها روزه نخوردن و نیاشامیدن بلکه باید مهار غضب، شهوت، خصلت‌های منفی و بدخلقی‌ها و تسلط بر اسب سرکش نفس را در رمضان داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها