خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد استان قزوین

پیش بینی پرداخت 8 میلیارد تومان فطریه توسط قزوینی ها

حق گویان گفت: سال گذشته مبلغ 45 میلیارد ریال زکات فطره در استان قزوین جمع آوری شد که این مبلغ 22 درصد از کل زکاتی واجب و مستحبی ای است که در استان پرداخت گردیده و پیش بینی ما برای زکات امسال مبلغی بالغ بر 80 میلیارد ریال می باشد.
کد خبر: ۹۲۴۲۵۳۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، صبح امروز (سه شنبه) نشست خبری مهرعلی حق گویان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان با حضور اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد.

حق گویان در این نشست با اشاره به ایام پایانی ماه مبارک رمضان و عید فطر اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و کمک مومنانه در نیمه شعبان سال جاری علاوه بر فعالیت های کمک رسان کمیته امداد رزمایش همدلی با عنوان ایران همدل در استان قزوین توسط کمیته امداد برنامه ریزی شد که طی ماه مبارک رمضان 313 هزار پرس غذای گرم در 52 آشپزخانه مهدوی طبخ و بین جامعه هدف توزیع شد.

وی ادامه داد: تا روز گذشته 167هزار پرس غذا طبخ شده است و 21 هزار بسته معیشتی با ارزشی بالغ بر 61 میلیارد ریال نیز به دست نیازمندان رسیده است و تا کنون موفق شده ایم به هدف گذاری ای که برای خود تعریف کرده ایم برسیم و این اقدامات تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

250 حامی جدید به جمع حامیان ایتام و محسنین استان اضافه شده است

حق گویان در ادامه با اشاره به اعتماد و همراهی خوب مردم استان قزوین با طرح های کمیته امداد به خصوص در بحث اکرام ایتام گفت: طی ماه مبارک رمضان 250 حامی جدید در کمیته امداد ثبت نام کرده اند و مجموع حامیان استان به عدد 25430 نفر رسیده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین بیان کرد: در شب 19 ماه مبارک رمضان نیز بنیاد مستضعفین به هر یک از ایتام مبلغ 500 هزار تومان اعطا کرد که در مجموع 724 میلیون تومان به 1448 یتیم استان اختصاص یافت.

پیش بینی زکات فطریه 80 میلیار ریالی برای استان قزوین

این مسوول تصریح کرد: سال گذشته مبلغ 45 میلیارد ریال زکات فطره در استان قزوین جمع آوری شد که این مبلغ 22 درصد از کل زکات واجب و مستحبی است که در استان پرداخت گردیده و پیش بینی ما برای زکات امسال مبلغی بالغ بر 80 میلیارد ریال می باشد.

وی گفت: امسال در شورای زکات استان و در جلسه مشترک با استاندار و امام جمعه استان دو طرح بسیار خوب مطرح و قرار بر اجرایی شدن دارد که به انسجام زکات های استان نیز کمک می کند.

حق گویان ادامه داد:امسال قرار است که کلیه صندوق های تعبیه شده از یک نقش و مهر مشترک و متحد استفاده کنند و موضوع دیگر آنکه بهزیستی و کمیته امداد تنها متولیان امر هستند و هیچ موسسه خیریه ای به صورت جدا نمی تواند زکات جمع آوری نماید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: تنها شماره کارتی که امسال برای فطریه عام در استان قزوین توسط صدا و سیما و جراید اعلام می شود برای فطریه عام 6037997950058215 فطریه سادات6037997950066481 پرداخت کفاره غیر عمد 6037997950074758 و کفاره عمد 6037997950083023 می باشد.

وی اعلام کرد: با توجه به در پیش رو بودن عید فطر کمیته امداد 878 پایگاه و صندوق پیشبینی کرده است که ممکن است این تعداد بیشتر شود ولی با این برنامه ریزی 154 صندوق ثابت ، 18 صندوق سیار، 783 صندوق در مساجد و 68 صندوق در مراکز خیریه و نیکو کاری در نظر گرفته شده است.

قزوینی ها سال گذشته 20 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده اند

حق گویان اذعان کرد: کل زکاتی که سال گذشته توسط مردم شریف قزوین پرداخت گردیده است مبلغ 200 میلیارد ریال می باشد و پیشبینی ما برای سال جاری مبلغی بالغ بر 380 میلیارد ریال است تا به مصرف اعلام شده توسط ولی فقیه برسد.

وی ضمن اشاره به هزینه کرد فطریه ها در محل های جمع آوری آنها گفت: ما در بسیاری از مناطق از جمله مساجدی که پایگاه جمع آوری فطریه هستند به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که با توجه به نیازمندان همان منطقه که توسط هیئت امنای مساجد و بررسی های خود ما پایش شده اند، کمک رسانی را انجام دهیم و تمام تلاش ما این است که این اقدامات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهیم.

تعبیه راه های پرداخت غیر حضوری فطریه با توجه به شرایط خاص کرونا

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: کد مهربانی *8877*028# که پیش از این هم معرف همشهریان و هم استانی ها بوده است در موضوع فطریه عام هم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادمه داد: راهکار دیگری که پیش روی عزیزان قرار دارد کارت به کارت کردن است که شماره حساب ها پیش از این اعلام شد و هم استانی های عزیز در نظر داشته باشند که چون مورد مصرف هر یک از فطریه های عام، سادات و یا کفاره عمد و غیر عمد متفاوت است شماره حساب ها را به دقت انتخاب نمایند.

حق گویان بیان کرد: شماره تماس 33808 نیز در خدمت مردم است و علاوه بر این، دفاتر امداد و نیکوکاری نیز در سراسر استان آماده اند تا زکات فطریه مردم را جمع آوری نمایند.

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار