کد خبر: ۹۲۴۲۸۷۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت؛"حجه الاسلام غفاری" مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفت در مورد اهمیت روز قدس طی یادداشتی اورده است: 
جهانی شدن قضیه فلسطین، بیداری ملت‌ها در برابر توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه خصوصا قدس شریف، شکست طرح‌های سازش، احیای قضیه فلسطین، پیروزی ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگری، ابطال نظریه اسطوره شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی، پذیرش هویتی به نام ملت فلسطین، پذیرش هویتی بنام دولت فلسطینی، ابطال نظریه سرزمین بدون ملت برای ملت بدون سرزمین، ظهور جریان‌های اسلام گرا در فلسطین و منطقه، خروج اسراییل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، حصارکشی اسراییل به دور خود در سال ۲۰۰۳، خروج اسراییل از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، پیروزی جریان اسلام گرای حماس در انتخابات سراسری فلسطین و شکست جریان سازشکار در این کشور، شکست اسراییل از لبنان در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، شکست اسراییل در جنگ ۲۲ روزه در سال ۲۰۰۹ و.. از جمله دستاورد‌هایی است که تحلیلگران داخلی معتقدند این موفقیت‌ها میسر نشده است مگر با احیای روز قدسی که توسط حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) تعیین و افق‌های آن هدف گذاری شد.
تقریبا ۴۰ سال وقت نیاز بود تا امروزه به درایت و تدبیر حضرت امام (رحمه الله علیه) نسبت به علل طراحی چنین تئوری‌ای پی ببریم. حالا دیگر همه افکار عمومی جهان روز جهانی قدس را به رسمیت شناخته و خواستار حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین شده اند. به همین منظور روزی به نام روز جهانی قدس، اوج مبارزه سیاسی حضرت امام ره برای مبارزه علیه اسراییل و صهیونیسم بود؛ اعتقادی که یکی از مبانی اصلی سیاست خارجی امام خمینی بود. این تصمیم مدبرانه و شجاعانه مساله حمایت از مردم فلسطین را نهادینه و سطح مبارزه با اسراییل را به سراسر جهان منتقل کرد.
برای آنکه تاثیر اقدام حضرت امام خمینی را در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌نام روز قدس دریابیم کافی است نگاهی به شرایط فلسطین در سال ۱۳۵۸ (ه. ش) داشته باشیم. در این مقطع به دنبال امضای قرار کمپ دیوید که بین رژیم مصر و دولت غاصب اسرائیل به میزبانی جیمی کارتر رئیس جمهور وقت ایالات متحده امریکا صورت گرفت، فضایی از یاس و نا امیدی فلسطین و آینده این سرزمین اسلامی در جهان اسلام را در بر گرفت.
بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی، سازش رژیم مصر با اسرائیل را آغاز سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و رها کردن مساله فلسطین ارزیابی کردند. بر همین اساس از یک طرف رقابتی پنهان در کشور‌های عربی برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی شکل گرفت که برگزاری اجلاس فاس در مراکش و اقدام عربستان در تهیه طرحی موسوم به طرح فهد نمونه آن بود و از طرفی دیگر این مذاکرات سبب شد که رگه‌ای از سازش در مقاومت فلسطین شکل گیرد و آرام آرام بعضی از نیرو‌های فلسطینی هم به این فکر بیفتند که چاره‌ای جز مذاکره با رژیم صهیونیستی و امریکا و جود ندارد، بنابر این باید خواسته‌های فلسطینی‌ها را تنزل داد و در چارچوب شرایط موجود و فضای پس از اجلاس کمپ دیوید قرار گرفت.
برهمین اساس هم فلسطینی‌ها با تغییر در منشور فلسطین که در آن آزاد سازی کل سرزمین‌های اشغالی و محو رژیم صهیونیستی آمده بود، تلاش برای رسیدن به توافق با یهودی‌ها و در نهایت تشکیل دولت فلسطیی در کنار دولت اسرائیل را دنبال کردند.
در این فضا حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) با در دست گرفتن پرچم فلسطین، مسلمانان را به ابراز مخالفت با رژیم صهیونیستی فراخواندند و روز قدس را به عنوان روز اسلام معرفی کردند. ایشان با تیز بینی خاصی قضیه فلسطین را از دایره عربی و در چارچوب مناسبات سیاسی بین شخصیت‌ها و پایتخت‌های عربی خارج کردند و این روز را در گسترده جهان اسلام مطرح کردند.
این اقدام حضرت امام روح تازه‌ای به کالبد فلسطین دمید و در سطح جهان اسلام انرژی‌های تازه‌ای برای دفاع از آرمان فلسطین به صحنه آورد و طرح‌های عربی را که بر محور سازش تنظیم شده بود خنثی نمود و بر روند بین المللی سازش تاثیرات عمیقی بر جای گذاشت، به گونه‌ای که ما شاهدیم طی ۴۰ سال گذشته علیرغم فشار روزانه‌ای که امریکا، اروپا، صهیونیسم جهانی و برخی دولت‌های عربی برای حل ظالمانه مسئله فلسطین یعنی هضم فلسطین در حلقوم رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، اما به توفیقی دست نیافتند و در درون سرزمین فلسطین نیز سکه سازشکاران از رواج افتاده و امروز نیرو‌های مقاومت نظیر جنبش حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومتی به عنوان نماد و نماینده فلسطینی‌ها شناخته شده اند و جریان سازشکار با وجود برخورداری از پشتیبانی قاطع سیاسی، دیپلماتیک و مالی قدرت‌های جهانی نمی‌تواند روند خیانت واگذاری فلسطین را پیش ببرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات