برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دادسرای قزوین

کارگاه آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قزوین در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۲۸۸۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فتح الله علیمحمدی، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این کارگاه گفت: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از سوی قوه قضاییه به منظور کاهش مراجعات غیرضروری به مراجع قضایی، تحقق دادرسی الکترونیک، تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی، حفظ آبروی اشخاص و غیره بوده و عملکرد این دفاتر باید به گونه‌ای باشد که شهروندان محترم، خدمات قضایی را در سهولت کامل دریافت نمایند.

وی در ادامه افزود: مدیران، کارشناسان و متصدیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید کمک کار دستگاه قضایی باشند و از همه توان و ظرفیت خود استفاده کنند تا باری از دوش دستگاه قضایی برداشته شود و کارکنان قضایی و اداری ما بتوانند خدمات مطلوب تری را ارئه و در راستای تحقق عدالت گام بردارند.

معاون داستان مرکز استان قزوین بیان داشت: کارشناسان این دفاتر باید در ثبت شکواییه ها دقت کافی را داشته باشند و عناوین اتهامی را متناسب با موضوع مطروحه از سوی مراجعین انتخاب کنند و از درج عناوین خارج از موضوع خودداری شود، زیرا تمامی این عناوین در شعب تحقیق مورد رسیدگی قرار می گیرد و بسیاری از مراجعین نیز اذعان دارند که برخی عناوین از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شده است و همین موضوع موجب اطاله دادرسی می شود.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: آموزش و استفاده از کارشناسان با زمینه تحصیلی مرتبط با رشته حقوق باید در دستور کار این دفاتر قرار گیرد تا مشکلات موجود کاهش یابد تا خدمات ارائه شده به درستی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

این مقام قضایی در پایان گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از سوی دادستان محترم مرکز استان و معاونت ارجاع دادسرای قزوین، پس از ثبت و ارسال الكترونيكی شكوائيه ها از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و وصول آن در دادسرا، در همان زمان نسبت به تعيين تكليف شكايت اقدام و دستورات لازم در خصوص آن صادر و در سامانه ثنا برای ارباب رجوع و دفاتر قابل رويت و پرينت است و دفاتر نيزمی توانند اقدام به راهنمایی و ارشاد مراجعین نمایند.

گفتنی است در این کارگاه نکاتی در جهت نحوه تنظيم شکواییه ها، قيد صحیح عناوين اتهامی در شکواییه های تنظيمی، نحوه راهنمايی و مشاوره به ارباب رجوع در خصوص نحوه مراجعه به دادسراها، نحوه ارجاعات الكترونيكي دستورات قضائي به ضابطين و چگونگي رويت دستورات مذكور و ارائه آن به ارباب رجوع، حفظ كرامت و تكريم ارباب رجوع و غیره از سوی معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین ارائه شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار