خبرهای داغ:
دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین :

سه سازمان مردم نهاد در استان قزوین پروانه فعالیت گرفتند

در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان سه سازمان مردم نهاد تحت عنوان موسسه حامیان اندیشه و عمل ، انجمن خیریه مواسات و موسسه حمایت از نیازمندان طاها مورد تایید اولیه قرار گرفتند
کد خبر: ۹۲۴۲۹۵۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های استان با اعلام این خبر گفت : پس از بحث و بررسی مجوز تاسیس سمن موسسه حامیان اندیشه و عمل ، با هدف پیشگیری از بروز ناهنجاریهای اجتماعی و حمایت روانشناسی و حقوقی از افراد در معرض آسیب ، انجمن خیریه مواسات ، با هدف رفع نیازهای مستضعفین و مستمندان جامعه و موسسه حمایت از نیازمندان طاها ، با هدف ترویج امور انسان دوستانه و فرهنگ و یاری رساندن به هم نوع مورد تایید اولیه قرار گرفت و مقرر گردید پس از استعلامات قانونی و مراحل اداری فعالیت خود را آغاز کنند .


دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 32 سمن (سازمان مردم نهاد) در استان قزوین مورد موافقت قرار گرفته و پروانه تاسیس گرفتند ، گفت 30 سمن هم مورد تایید اولیه قرار گرفتند که در مرحله استعلام و ثبت حقوقی قرار دارند و این تشکلها پس از اخذ مجوزهای قانونی در استان فعالیت خواهند داشت .


دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه در این مدت برای پنج سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان نیز مجوز صادر شده است، گفت: آموزش به تشکل‌های مردم نهاد از مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث شد تا استقبال برای فعالیت‌های مردمی افزایش یابد.


بیدخام تصریح کرد: بخشی از آموزش‌های این دوره به تاسیس سمن‌های خیریه بیمارستانی و کانون‌های سلامت محله اختصاص داشت و اعتقاد بر این بود تا حضور خیران بتواند مشکلات این حوزه را برطرف کند.


این مسؤول در خصوص برنامه‌های سال جاری برای هدایت و ارتقاء سمن‌ها خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های اجرایی استان مکاتبه شده تا شناسایی فعالان اجتماعی و فرهنگی برای تشکیل سمن افزایش یابد.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب فعالان اجتماعی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار