خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج عشایری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای پویش «هر تیره یک ذبح قربانی» در بین عشایر استان ۷۰ رأس دام سبک و پنج رأس دام سنگین از عشایر استان جمع‌آوری، ذبح و بین نیازمندان و مستمندان توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۴۳۰۹۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جهانبخش رستمی با اشاره به صدور فرمان مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، اظهار داشت: بسیج عشایر نیز جهت پیروی از دستورات آیت‌الله خامنه‌ای، اقدام به تأسیس قرارگاه استانی بسیج عشایری کرد.

وی افزود: در راستای نیل به اهداف رزمایش، در ابتدا با هماهنگی و تعامل فرماندهان نواحی و ادارات مرتبط استان و شهرستان‌ها بانک اطلاعاتی از نیازمندان و افراد آسیب‌دیده در دستور کار قرار گرفت.

رستمی با تأکید بر گستردگی مناطق عشایر نشین استان، تصریح کرد: تعداد 120 گروه جهادی ساماندهی و برای کمک‌رسانی اعزام شدند که در ابتدا ضدعفونی اماکن و تأمین ملزومات بهداشتی عشایر منطقه انجام پذیرفت و در ادامه با انجام بررسی‌های لازم از وضعیت نیازمندان اقدام شد.

وی گفت: در مرحله اول رزمایش، 41 میلیون تومان کمک نقدی و 130 میلیون تومان کمک غیر نقدی جمع‌آوری شد، همچنین 751 مورد بسته معیشتی به ارزش 225 میلیون تومان تهیه و توزیع شد.

رستمی، عشایر را یکی از مؤثرترین و کارآمدترین اقشار جامعه برشمرد و عنوان کرد: عشایر باهمت بلند خود صحنه‌های کم‌نظیری از همدلی، مهربانی و نوع‌دوستی به تصویر کشیدند.

وی در ادامه به اقدامات انجام‌یافته در مرحله دوم رزمایش پرداخت و ابراز داشت: در این مرحله نیز 21 میلیون تومان کمک نقدی و 125 میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی جمع آوری شد، همچنین هزار و 143 بسته معیشتی به ارزش 246 میلیون تومان تهیه و توزیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها