خبرهای داغ:
آرزو یوسفی
به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: به مناسبت سالگرد دفاع مقدس، بیش از ۵ هزار برنامه در خراسان شمالی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۴۳۲۱۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، «احیامحمد امیری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل دفتر وی برگزار شد، گفت: به دلیل اینکه امسال مصادف با چهلیمن سالگرد دفاع مقدس است، برنامه‌های حوزه دفاع مقدس از سوم خرداد شروع و تا اسفند ۹۹ به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: هریک از دستگاه‌های استان برنامه‌های پیشنهادی خود را در حوزه دفاع مقدس اعلام کرده اند که تاکنون بیش از ۵ هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تعیین شده است که این برنامه‌ها از سوم خرداد شروع خواهد شد.

 

وی بیان داشت: ۴۳ برنامه محوری در ۴۳ مناسبت برگزار می شود.

 

امیری اعلام کرد: در روز سوم خرداد ساعت ۱۱ صبح در تمامی شهرستان‌ها گروه رزم نوازان نیرو‌های مسلح مستقر می‌شوند و به اجرای رزم نوازی می‌پردازند که در شهرستان بجنورد در سه نقطه میدان خرمشهر، میدان شهید و میدان کارگر این برنامه اجرا خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس تبیین و تشریح می‌شوند؛ برخی از عملیات‌ها بازسازی و برخی توسط رزمندگان حاضر در این عملیات روایتگری می‌شود.

 

وی با اشاره به تاثیر دفاع مقدس در بیداری اسلامی و حوزه مقاومت در جهان گفت: ما در دفاع مقدس انقلابمان را به دنیا نشان دادیم و صادر کردیم و علت اینکه امروز دشمنان ما جرئت حمله به ما را ندارند مطمئنا درس‌هایی است که از دفاع مقدس گرفته اند.

 

امیری درخصوص نقش جوانان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: فرماندهان تیپ و لشکر‌های ما اغلب زیر ۲۵ سال سن داشتند و با وجود این جوانان و مدیریت آنان بود که توانستیم در عملیات‌ها پیروز شویم. لازم است جوانان امروز ما با جوانان آن دوران بیشتر آشنا شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تاکید کرد: امسال به طور ویژه به شهدای مدافع حرم پرداخته خواهد شد چرا که شهیدان مدافع حرم در امتداد شهدای دفاع مقدس هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر امروز در کردستان عراق و سوریه با داعش نجنگیم باید در کرمانشاه و همدان با داعش بجنگیم بنابراین مدافعین حرم ما نقش بسیار زیادی در بازدارندگی دشمن داشتند.

 

امیری ادامه داد: علاوه بر شهدای مدافع حرم، امسال به شهدای امنیت و مدافعین سلامت پرداخته خواهد شد و نقش آنان در تداوم انقلاب تبیین و تشریح می‌شود.

 

وی همچنین از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال ساختمان مرکزی شامل کتابخانه تخصصی، اسناد و سالن کارگاه‌های آموزشی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در دو طبقه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

وی اعلام کرد: پنج یادمان شهدای گمنام که در حال حاضر مراحل ساخت آن طی می‌شود امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و پنج یادمان شهدای گمنام که در سال گذشته خاکسپاری شدند کلنگ زنی می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی  همچنین از چاپ ۵۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در سال ۹۹ خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۰ عنوان کتاب چاپی و ۲۰ عنوان کتاب صوتی است.

 

امیری در ادامه با اعلام اینکه ۵۲ شهید خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس به خیل شهدا پیوستند، گفت: آزادسازی خرمشهر کار آسانی نبود و ما مدیون ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگرانمان هستیم و لازم است این شجاعت، فداکارای و از جان گذشتگی‌ها به نسل امروز و آینده انتقال داده شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها