خبرهای داغ:
جانشین سپاه جوادالائمه در بسیج اقشار با امام جمعه شیروان دیدار کرد.
کد خبر: ۹۲۴۳۲۳۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج عشایری سپاه جوادالائمه در این دیدار با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به جامعه عشایری، تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه های استان را از این قشر دانست و گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور و ۲۵ درصد تولیدات گوشتی توسط جامعه عشایری است.

 حاتمی، با توجه به برنامه گرامیداشت روز بسیج عشایری با اشاره به اینکه 41 سال پیش در چنین روزی جمعی از سران، معتمدین و بزرگان عشایر کشور محضر امام(ره) رسیدند و بیعت خود با ایشان را اعلان کردند؛ افزود: امام راحل در آن جلسه فرمودند عشایر از ذخایر انقلاب هستند.
وی نقش عشایر در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و سپس با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به علم و پژوهش گفت: جامعه عشایری استان افتخار دارد تعداد قابل توجهی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان متعلق به این قشر است.

وی با اشاره به شعار سال، نقش عشایر را در جهت تحقق  جهش تولید مهم دانست و گفت: با کمک عشایر، همکاری و تعامل ادارت و نهادهای مسئول و بسیج میتوانیم در حوزه گوشت قرمز کشور را خودکفا کنیم و صادر کننده آن باشیم.

وی افزود: عشایر خراسان شمالی در شرایط سخت ویروس کرونا هم در مقابله با این ویروس و هم در رزمایش کمک مومنانه مشارکت خوبی داشتند و الحمدلله کمترین ابتلا و الودگی را در موضوع ویروس کرونا، عشایر داشتند.

امام جمعه شیروان نیز گفت:هیچکس شک ندارد که عشایر در راه اسلام و وطن اسلامی فداکاری کرده اند و عشایر غیور و شجاع ما حافظ مرزهای انقلاب و میهن اسلامی هستند.

حجت الاسلام تکمیلی یکی از شاخصه های مهم دیگر عشایر، تولید کنندگی دانست و گفت:عشایر در عرصه تولید نقش اساسی ایفا می کنند و تولید صنایع دستی و فراورده های دامی از جمله اقدامات موثر آنها می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار