امام جمعه اراک:

روز جهانی قدس تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است/ دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آستانه روز قدس با صدور بیانیه‌ای گفت‌: روز قدس بر حسب مبنا و منطق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام امت روز تعيين سرنوشت ملت‌هاي مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است
کد خبر: ۹۲۴۳۳۷۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

بنابر این گزارش متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. (صحیفه امام؛ ج 9، ص: 278)

 

نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس نخستین قبله مسلمانان از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آن‌جهت حائز اهمیت است که نور امید در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین عزیز مبدل گردید تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

مسأله فلسطین و دفاع جهان اسلام از قدس شریف به عنوان یک جریان ریشه‌دار و برآمده از حیثیت انسانی و حمیّت ایمانی، در سراسر جهان اسلام و حتی دیگر نقاط مختلف جهان رواج یافته و به نمادی عینی و آرمانی تاریخی از مقابله با جریان استکبار تبدیل گشته و این همان راز برگزاری هرساله روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است تا دشمنان اسلام، قرآن و انسانیت بدانند که دفاع از فلسطین برخاسته از آموزه‌های اصیل دینی و معارف بصیرت‌بخش اسلام ناب محمدی(ص) است.

تمامی حوادت و اتفاقات منطقه بر این گزینه تأکید دارند که فلسطین کماکان مسئله اصلی دنیای اسلام است و بر اساس همین واقعیت است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچنان رژیم صهیونیستی را مشکل اصلی دانسته و مسلمانان را از هرگونه انحراف از این دشمن و مشغول شدن به خود برحذر می‌دارند.

روز قدس بر حسب مبنا و منطق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام امت روز تعيين سرنوشت ملت‌هاي مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است و مردم همیشه در صحنمه ایران اسلامی همچنان مسئله فلسطین و قدس شریف را دغدغه اصلی خود می‌دانند و تا از آزادی آن که به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است دست از حمایت خود بر نمی دارند.

اکنون که با گذشت 41 سال از ابتکار معجزگون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و ادامه راهبری حکیمانه و مدبّرانه رهبر معظم انقلاب آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین، فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطرة قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای صهیونیست‌ها در "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" را باطل کرده است، باید شکر گذار نعمت مقاومت و استقامت جهان اسلام بود و بدون شک با این رویه پیروزی از آن مسلمانان خواهد بود.

روز قدس، روزی بزرگ است که با آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین و هر سال با شور بیشتری در سراسر جهان و کشور عزیزمان، برگزار می گردد و امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، این روز با انگیزه‌های بیشتری در میان ملت شریف ایران و ملل جهان برگزار و با پویش‌های جهانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صدای دفاع و حمایت از فلسطین پرطنین‌تر از گذشته به گوش جهانیان خواهد رسید تا رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی و حامیان آن بدانند، که فلسطین مسأله اول امت اسلام است و در این راه هوشیار و پویاتر از گذشته به وظیفه خود عمل می‌کند.

مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان در تمام این سال‌ها ثابت کردند که روز قدس از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کنند و امسال نیز با حضور پرشور خود در پویش‌ها و کانال‌های فضای مجازی به زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.

اینجانب ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمین جهان به خصوص ملت شریف ایران اسلامی و مردم همیشه در صحنه و مومن استان مرکزی از همه عزیزان انتظار دارم تا با راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی و انتشار مطالب کاربردی یک‌بار دیگر عشق و ارادات خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری نشان داده و حمایت از آزادی قدس شریف را فریاد بزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار