خبرهای داغ:
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان گفت: طرح جامع حدنگار مانعی اساسی در بروز جرم زمین‌خواری است و در تمامی دنیا طرح جامع حدنگار به عنوان یک ضرورت اجرا شده و در ایران نیز در راستای اجرای این طرح مدت‌ها است قدم برداشته شده اما هنوز به پایان نرسیده است.
کد خبر: ۹۲۴۳۳۹۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

طرح جامع حدنگار مانعی اساسی در بروز جرم زمین‌خواری استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن خانجانی موقر در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با رویکرد پیش‌بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری (حاشیه‌نشینی) با بیان اینکه پیشگیری یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه است، اظهار کرد: پیشگیری و هرگونه هزینه در این حوزه کارسازتر از سایر اقدامات بعد از وقوع است و اگر قبل از هر مسئله‌ای پیشگیری داشته باشیم دیگر جرمی رخ نخواهد داد و به زندان نیز نیاز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در اجرای بند ت ماده 62 قانون برنامه ششم توسعه ایجاد کمربند سبز در مرکز شهر‌هایی که اراضی و زمین‌های ملی آن در معرض و خطر تصرف و تخریب قرار گرفته است ضروری است و با وجود این کمربند حد و حدود شهر مشخص و شناخت بیشتری نسبت به اراضی ملی به دست می‌آید همچنین از بروز زمین‌خواری پیشگیری خواهد کرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: کمربند سبز استان همدان با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جلوگیری از حاشیه‌نشینی در مرکز شهر استان با نقشه‌های از پیش طراحی شده و با کمک و عزم جدی دستگاه‌های متولی استان باید اجرا شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح جامع حد نگار (کاداستر) اظهار کرد: در تمامی دنیا طرح جامع حدنگار به عنوان یک ضرورت اجرا شده است و در ایران نیز در راستای اجرای این طرح مدت‌ها است قدم برداشت شده اما هنوز به پایان نرسیده است.

خانجانی موقر خاطرنشان کرد: اجرای طرح جامع حدنگار امری ضروری و مهم است، بنابراین باید دستگاه‌های استان ظرف مدت یک ماه فایل رقومی و حدود و ثغور املاک سازمان‌های خود را به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال نمایند و به ‌صورت جدی در این موضوع وارد کار شوند.

وی با اشاره به تخریب بناهای احداثی غیرمجاز پس از ساخت و تکمیل آن، ابراز کرد: تخریب این‌گونه ساختمان‌ها پس از اتمام کار، آن‌هم بعد از چند سال اقدام مؤثری نیست بلکه باید با نظارت، شناسایی و گشت زنی‌های مستمر در همان ابتدای کار، ساخت‌وسازهای غیرقانونی را متوقف ساخت و زمینه پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربردی را فراهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات