خبرهای داغ:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از برگزاری دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با رویکرد پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» و راهبرد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۳۴۰۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین عسگری از برگزاری دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خبر داد و افزود: این جلسه با رویکرد پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» و راهبرد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و بازشناسائی ظرفیت‌ها و نیازهای روستاهای در معرض تخریب و مهاجر فرست برگزار شد.

وی عنوان کرد: دومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان همدان به کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» اختصاص یافت.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از حاشیه‌نشینی در مناطق مستعد استان همدان و همچنین پیشگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی موضوع اجرای بند ت ماده 62 قانون برنامه ششم توسعه کشور (کمربند سبز) و نیز ماده 9 قانون جامع حد نگار (کاداستر) با هدف صدور سند تک برگ جهت تثبیت مالکیت از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

وی اظهار کرد: این جلسه که به ریاست دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان تشکیل شد، موضوع پیشگیری از تصرف عدوانی املاک و اراضی دولتی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، تفکیک غیرقانونی اراضی (دولتی و غیردولتی) از جمله عناوین مورد بحث بوده است.

عسگری تأکید کرد: راهبرد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بازشناسائی آسیب‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها و نیازهای روستاهای در معرض تخریب و مهاجر فرست و توجه به ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی در کنار مدیریت آب و خاک، صنایع‌دستی، گردشگری «اکو کمپ» و مهیا ساختن بنیان‌ها و مسائل زیر بنائی در روستاها از برنامه‌ها و مداخلات و راهبردهای اصلی پیشگیری از مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی در شهرها است که در این جلسه به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات