به دلیل شیوع ویروس کرونا استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:
کلانتری یادآور شد: با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر شد که فرمانداری ها و شهرداران در همه شهرستان ها اجازه نصب چادرهای مسافرتی در سطح پارک ها، تفرجگاه ها و یا مناظر گردشگری به هیچ مسافر و گردشگری ندهند.
کد خبر: ۹۲۴۳۶۷۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، با تصویب ستاد مدیریت کرونا و با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمیته های مدیریت تعطیلات عید فطر  به منظور ارایه خدمات و افزایش میزان امکانات به مسافران و گردشگران بلکه با هدف مدیریت بهتر و منسجم تر برای جلوگیری از بروز هر گونه خطرات احتمالی ناشی از هجوم مسافران و گردشگران در سطح شهرستان ها با محوریت فرمانداران تشکیل شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تشکیل این کمیته ها و اقداماتی که در دستور کار دستگاه های مربوطه انجام می شود باید ضمن هماهنگی و تعامل بین بخشی هم راستا با ستاد ملی و همچنین استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا باشد.

امکان اسکان گردشگر وجود ندارد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هرچند بیان برخی هشدارها و تذکرات و همچنین اعمال محدودیت ها و یا عدم ارایه خدمات به مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشورمان به این استان زر خیز با جاذبه ها و مناظر بکر و طبیعی خدادادی بویژه در این ایام و روزها برای مسئولان امر سخت و ثقیل است اما بروز خطرات احتمالی ناشی از این بیماری منحوس و مرموز ایجاب می کند برخی شرایط را به ناچار تحمل کرد.

وی ادامه داد: مردم این استان همواره به مهمان نوازی ، صمیمت و ارتباطات عاطفی شهرت دارند ولی به دلیل شیوع و موج جدید این بیماری نیز از هموطنان درخواست می کنیم تا اطلاع بعدی و رفع خطر بیماری به این استان سفر نکنند.

کلانتری یادآور شد: با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر شد که فرمانداری ها و شهرداران در همه شهرستان ها اجازه نصب چادرهای مسافرتی در سطح پارک ها، تفرجگاه ها و یا مناظر گردشگری به هیچ مسافر و گردشگری ندهند.

وی تاکید کرد: نصب چادر در سطح پارک ها ، میادین شهر و یا مناظر گردشگری به راه اندازی تجمعات و تشکیل گروه های مردمی منجر می شود که خود مهمترین فاکتور خطر در انتقال بیماری است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حتی برخی پارک ها و مناظر گردشگری بویژه در سطح شهر یاسوج در حال آماده سازی، بهسازی و افزایش امکانات برای مسافران و گردشگران پس از کنترل نهایی بیماری کرونا هستند و هم اینک امکان پذیرش مسافر و گردشگر در این مکان ها وجود ندارد.

آغاز مرحله جدید غربالگری در ورودی ها

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دو اقدام مهم از همان زمان شیوع بیماری کرونا شامل افزایش روند تست های کرونایی و بیماریابی فعال ، گسترده و هوشمند و همچنین اجرای طرح غربالگری سلامت در سطح مراکز بهداشتی و مبادی ورودی برای کنترل و شکست زنجیره این بیماری در دستور کار ستاد استانی و مجموعه بهداشت و درمان استان بوده که خروجی مثبت و اثربخش آن بارها مورد تمجید و تایید ستاد ملی و مقامات و مسئولان امر در مرکز نیز قرار گرفت.

وی گفت: در راستای بیمار یابی فعال و افزایش میزان تست های کرونا در استان در یکی از شهرستان ها از حدود ۱۸۸ نفر از اطرافیان و بستگان نزدیک سه فرد مبتلا به کرونا تست غربالگری انجام شده است.

کلانتری تصریح کرد: در ایام تعطیلات فطر امسال ضمن درخواست مجدد از هموطنان برای پرهیز از سفر غیر ضرور به این استان، در راستای حفظ سلامت مسافران طرح غربالگری از افراد مشکوک در سطح ورودی های استان از روز گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات