خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)

کلید آزادسازی خرمشهر، نصرت الهی بود

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: به فرموده امام خرمشهر را خدا آزاد کرد و یقینا تلاش مردم مجاهدانه بوده و کلید آزادسازی خرمشهر، نصرت الهی بود.
کد خبر: ۹۲۴۳۸۱۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به سوم خرداد و آزادی خرمشهر بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، برگه های زرینی از امدادها و نصرت های الهی چه در دوران قبل و چه در دوران بعد از انقلاب می بینیم.

 

وی گفت: فتنه طبس یکی از این امدادها بود و این فرهنگ و باور اسلامی ماست که دست یاریگر خداوند با مومنان است و اگر خواسته های ما در راستای الهی باشد خداوند نیز یاریگر ما در مسیر پیروزی خواهد بود.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: از نقاط روشن در حوزه دفاع مقدس، موضوع خرمشهر و حربه روشن شدن جنگ توسط صدام خود فروخته استکبار بود که دست اندازی به اروند رود را در سر می پروراند. سیطره بر اروند رود و رسیدن به آبهای آزاد که نیاز بود خرمشهر را در دست داشته باشد و خوزستان و خرمشهر را بعنوان قلب تپنده ایران، از ما بگیرد.

 

حجت الاسلام شجاعی مهر عنوان کرد: دشمن تمام توان خود را برای تصرف و در اختیار گرفتن خرمشهر به دست گرفت. حرکت های مجاهدانه و مقاومت مردم با دست خالی نهایتا منجر به سقوط خرمشهر شد که از جنبه های مختلف برای ایران ضایعه بزرگی بود.

 

وی افزود: آن روزها اوایل جنگ بود و خیانت بنی صدر، عدم پشتیبانی از جبهه مردمی، سردرگمی ارتش و سیاست غلط بنی صدر موجب این شکست شد و خرمشهر به مدت دو سال و نیم در تصرف در شمن بود.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: ولیکن مردم و بسیجیان و امام راحل از اینکه دشمن در خاک ما باشد بسیار ناراحت بوده و در تلاش برای آزادسازی خرمشهر بودند و در این راستا شهدای بزرگی در برای آزادسازی خرمشهر حضور داشتند.

 

این مسوول اضافه کرد: عرصه خیانت های جنگی آشکار شد و امام راحل با رهبری خود و وحدت بین جبهه های نظامی، حرکتی برای آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ با رمز یا فاطمه الزهرا(س) ایجاد شد که این عملیات عرصه امداد الهی بود و به فرموده امام خرمشهر را خدا آزاد کرد و یقینا تلاش مردم مجاهدانه بوده و کلید آزادسازی خرمشهر، نصرت الهی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: این حرکت بزرگ را باید گرامی داشت و باتوجه به ارزش این ایام به نصرت الهی و با استفاده از تجربیات دفاع مقدس به فتح خرمشهرهای امروز در عرصه اقتصادی مدیریت سیاسی، فرهنگی نیاز داریم.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها